Monarda
Planterade denna lilla söta, till synes oskyldiga, perenn i somras. Nu när jag inspekterat rabatten ser jag att det dyker upp skott av densamma både här och där. Har jag planterat ett 'ogräs'? ohmy.gif
Ullet
Inte ogräs men dom blir rätt vida med tiden, jag har dock aldrig haft några problem med den.
Gloriana
Jag anser att den är ett ogräs man kan ha där det inte gör något om den sprider sig. Men visst är den söt. Vill du begränsa framfarten så bör du gör det nu innan den spritt sig för mycket t ex genom att gräva ner en barriär av något slag - du får se hur djupt rötterna går för att avgöra hur djup barriären bör vara.
storm
Vitpyttan är absolut inget ogräs, jag har den på flera olika ställen på min kolonilott den lyser upp så fint och jag blandar den i buketter,men jag gallrar ur den på våren så att det blir fyra till fem stengler kvar.Aster och Höstrudbeckia brer ut sig värre tycker jag men det är ju heller inget ogräs.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon