Full version: för lite jord
hella2
kan jag hälla på mera jord i min balkonlåda fast det har kommit gröna skott? jag såg att det blev för lite jord i blomlådan och idag har det kommit en massa gröna skott. vad ska jag göra låta det vara?
Gloriana
Jag skulle lyfta upp det grodda försiktigt med en liten spade i små kockor om du förstår vad jag menar, sen fylla på jord och sätta ner det lika försiktigt, trycka till försiktigt, vattna lite och hoppas på det bästa! Andra skulle säkert säga att det är bäst att låta det vara - så du måste bestämma själv huh.gif
Anki V
Och jag skulle vänta tills det grodda kommit upp och vuxit på sig lite innan jag fyller på jord. Det mesta man inte tänkt skola om får gärna lite långa "halsar" och de mår bara bra av en påfyllning av jord så de hamnar lite djupare.

För mina luktärtor har jag medvetet lämnar utrymme i krukan så jag kan fylla på senare. Krassen jag sådde i fjol gjorde jag lika med och det blev ett lyckat resultat. Jag upplever det värre om man fyller för mycket jord så man inte kan fylla på mer.

/Anki
hella2
ok tack för era svar,då avaktar jag så länge smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon