Tror ni att mina Meconopsisbabys är nog stora att vara ute om nätterna?
Dom har varit ute dagligen de senaste 3-4 veckorna och fått tillbringat nätterna i kylskåpet.
Jag måste resa bort över helgen, fre-sö.kväll och jag är rädd att dom kommer att må sämre inne i köket än ute.
/Anki
kerstin z5-6
10-05-2006, 19:46
Ja, det ser så ut ... -Gratulerar -dina är större än mina -inte konstigt med den omsorgen men det ska bli blött o kallt i alla fall här .. så vindskydd fiberduk o måttligt vattnade -med inte så mkt väta från oben
Anki V
10-05-2006, 20:06
Det finns några som är lite mindre men jag är jättenöjd med resultatet hittills därför är jag extra rädd att det ska gå åt pipan nu.
44 levandes små plantor har jag just nu men det är 5-6 stycken som inte vill visa någon vidare vitalitet och växtvillighet så med dom "vetisjutton" hur det går.
Men då lindar jag in flaken i fiberduk och låter dom stå under tak i skuggan över helgen.
Det är eländigt när man måste åka ifrån de små men jag har gropar till dryga 20-talet rosor att gräva också.
/Anki
Agneta z5-6
10-05-2006, 22:21
Verkligen grattis till dig, jag har satt 3st hela brev och inte ens 1 har tittat upp. MVH/Agneta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.