jennyp
Norrlnning som jag r s knner jag inte igen s mycket annat n bjrn, gran och tall rolleyes.gif och ven om jag har bott hr nere i sder har jag inte intresserat mig s mycket fr trd innan eftersom jag bara har balkong. Nu har jag dock ftt upp gonen fr dem och undrar lite vad det r fr sorter jag tycker r s vackra.

Pinsamt att frga, men frgar man inte s fr man inget veta heller.

Trden finns i mitt album. Sen undrar jag ocks om man kan plantera "fret" och hur man gr i sna fall? Det jag har tillgng till r krukor, frvaring p balkong ret runt eller vinterfrvaring inne i en mrk kllare.
*Stintan*
Bild 3,4,5 r kastanj och den kan man i o fr sej plantera ner i en kruka
men det blir ju ett jttetrd s smningom Bild 6 r forsythia som blommar nu p vren p bar kvist och r en buske som ven den r mindre lmpad fr krukodling. Bild 1 o 2 lite svrt att se men mjligen ngot plommon.
Ngon annan kanske vet mera.
Zazu
det frsta kan vara ett krsbr eller plommon av ngot slag, den andra r hstkastanj, brukar finnas frdiga smplantor runt, den sista, busken, r en forsythia, jtteltt med sticklingar

mvh zazu
jennyp
Hstkastanjen lurade jag ut sjlv ganska snart, de andra tv tackar jag fr hjlpen med smile.gif

Jo, de riktigt stora trden var jag mest intresserad av vad det var fr sorter.
Big Gardener
Frsta gissar jag p krsbrsplommon
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon