Lavendela
11-05-2003, 11:14
Hasselfors bevattningsgödning lär ju vara så himla bra men jag har svårt att få tsag i den. Har provat fem olika garden centers och de har den inte, typ Hortus, Plantagen, Zetas. Finns det nån svart marknad? *ler*
Eller var köper man den?
Vårhälsningar!
Ulrika
Åsa, mälardalen zon 2
11-05-2003, 15:53
Tittar man på Hasselfors hemsida ska Hortus(Danderyd, Farsta, Nacka) vara återförsäljare av hasselfors produkter fast de kanske inte har hela sortimentet hemma. Men de borde ju ganska lätt kunna ta hem bevattningsgödsel ifall de redan är återförsäljare av Hasselfors produkter.
Det finns fler återförsäljare i stockholmstrakten som säljer Hasselfors produkter:
http://www.hasselforsgarden.se/entre.htm
Lavendela
12-05-2003, 08:54
Tack för din hjälp!
Ulrika
Dan i Nacka
15-05-2003, 16:53
Efter att ha gjort ungefär samma rundtur efter Hasselfors bevattningsgödsel som Ulrika försökte jag idag beställa hos Hortus i Nacka men någon beställning ville de inte ta emot. Jag vände mig då direkt till Hasselfors och fick snabbt svar.
Inte i Stockholm city precis men följande skall ha gödseln:
Älta Blomstershop i Älta
Rockdala Handelsträdgård i Tungelsta
Silvan i Huddinge
Silvan i Södertälje
Vänliga hälsningar
Dan
Lavendela
16-05-2003, 09:56
Tack Dan!
Att det ska vara så attans svårt att få fatt i! Rappne har visst oxå så imorgon tidigt (före köerna som ju är groteska i garden centers i maj!) far vi till Rappne och bunkrar! Man skulle kunna tro att det var guld eller nåt!
Växer det fint nu då?
hejhej
Ulrika
Hittade bevattningsgödningen hos Skälby blomstercentrum i går (om någon i västra Stockholmstrakten söker).
/Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.