Mallan
Har gått och väntat hela vintern på mitt fina arrangemang mede svarta tulpaner i. Nu slår de ut och visar sig vara gula!!! Morr. Köpte lökarna på Plantagen som jag för övrigt ofta tycker har felmärkta saker. Så nu får jag väl göra ett nytt försök till hösten och vänta ett år till... mad.gif
Lady Hamilton
Har du kvittot kvar? I så fall tycker jag att du skall gå tillbaka och reklammera dem sad.gif Har man köpt svarta så skall de INTE vara gula
Pengarna tillbaks!! Skall du ha.
Har du inte kvittot kvar så skall du i allafall prata med dem och försöka få "upprättelse" Jag brukar ofta påtala att jag har "många vänner" i odlingsbranschen laugh.gif Och de skall minsann få höra ...........
Det brukar hjälpa om personalen "trilskas"
Mallan
Ja, jag har faktiskt skrivit ett mail till dem och klagat lite på att jag "ofta" får fel. Tyvärr hittar jag inte kvittot. Jag ska ringa ochprata med dem också få se vad de säger. Nu är det väl inte dirket deras fel utan den firma som levererat lökarna i fel påse, men ändå...
adrian
CITAT (Mallan @ 11-05-2006, 12:26)
Ja, jag har faktiskt skrivit ett mail till dem och klagat lite på att jag "ofta" får fel. Tyvärr hittar jag inte kvittot. Jag ska ringa ochprata med dem också få se vad de säger. Nu är det väl inte dirket deras fel utan den firma som levererat lökarna i fel påse, men ändå...

Ja alla våra tulpaner blev röda... tongue.gif
Det var de inte på förpackningarna.. blink.gif mad.gif
Tezzla
Jag planterade röda tulpaner jag men fick gula, lila och några konstiga melerade. Visst, de är allihop väldigt vackra, men de är inte RÖDA tongue.gif

Även jag köpte mina lökar på Plantagen...
Ewa L
Jag köpte vita narcisser / tulpaner till min månskensrabatt. Också på Plantagen. Och tro det eller ej, men de är vita. Till och med vackrare än på bilden.
30 blommande just nu. wub.gif
marskattan
Usch vad trist att få fel färg! Jag tycker oxå att du ska gå tillbaka och försöka få pengarna tillbaka. Det måste ju ha varit fler än du som råkat ut för detta och är dom rädda om sina kunder så borde dom ju byta, eller åtminstone ge tillgodo-kvitto.

Nu blir jag lite nervös för att mina tulpaner kommer att dyka upp i fel färg. Förvisso inte inhandlade på Plantagen, men man vet aldrig ändå.

Håller tummarna för alla med nya tulpaner!
Carex
jag köpte lökar på botaniska i göteborg i tron att det var någon slags hyacinter, det blev vita narcisser...
Visserligen uppgrävda från deras egna rabatter när de rensade och väldigt billiga. Men de är fina ändå
noora
Finns det nåt ställe där man vågar köpa tulpaner och vara mer eller mindre säker på att få den färg som är på påsen? unsure.gif Ska jag ha tulpaner så tänkte jag nämligen satsa på gula. Alla andra färger blir ju uppätna till och med medans dom blommar.
Maria i Helsingborg
CITAT (noora @ 11-05-2006, 14:28)
Finns det nåt ställe där man vågar köpa tulpaner och vara mer eller mindre säker på att få den färg som är på påsen? unsure.gif Ska jag ha tulpaner så tänkte jag nämligen satsa på gula. Alla andra färger blir ju uppätna till och med medans dom blommar.

Ja, inte är det på Bakker i alla fall! mad.gif
Ramoth
Verkar vara vanligt det där med fel lökar i påsen mad.gif

Planterade två ruggar med tulpaner i höstas.
Två sorters röda.
En rugge röda och en rugge *rosa* visade det sig bli.
Inte allt för vackert eftersom de står ganska nära varandra wacko.gif
Aries
Jag fick en flox av min syster. Det stod att den ska blomma april-juni (ungefär) men det stod höstflox på lappen. Från Plantagen hade hon köpt den. Höstflox borde väl blomma på hösten? unsure.gif
Index_67
Jag köpte rosa med vit kant - jättesöta på bilden , men det som kommit upp nu är ljusgula , helt vanliga - inte alls vad som skulle kommit och det var från odla.nu ???!!
Men jag har ringt till dom och jag skall få en ny påse till hösten och det är ju generöst , men det ser lite konstigt ut ihop med andra färger som jag har på samma ställe - så besviken blir jag allt - man har ju väntat så på att få se något nytt sad.gif
Gloriana
Jag köpte förra hösten tulpanlökar som hette White Emperor eller nåt sånt. När de kom upp var de ljusgula och jag som tittat på bilden och sett kritvita fina liljeblommande (de var i och för sig liljeblommande de som kom upp.). Muttrade rätt mycket i över en vecka och tyckte att det var då för j-t att man inte kan få rätt färg men så hände något....de vitnade! Mot slutet av blomningen var de hur vita och vackra som helst. När jag tittar på andra vita tulpaner jag satte i höstas så är också de ljust ljust gula men jag förväntar mig att de går igenom samma metarmorfos och visar sig från sitt vita jag.
Den "snyggaste" kombinationen jag gjort var vita, rosa och rosa med vit kant......men upp kom knallgula, syrenlila och korallfärgade med gulaktig kant. tur att jag flyttade därifrån laugh.gif laugh.gif
Man ska alltid spara påse och kvitto så man kan gnälla. Tyvärr brukar jag laga det på något bra ställe. Ett bra ställe är ett man inte hittar sen för att det var så bra mad.gif
kerstin z5-6
eurobulb

I stort sett alltid rätt färg smile.gif
Margaretha
Jag satte rosa tulpaner i höstas och det blev det värsta jag vet: orangefärgade! Tror att de kom från Odla, men ska kolla upp det. Påsarna finns kvar!

Det blev inte snyggt! sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon