Full version: Blomma eller ogräs?
emma72
Är det någon som vet vad den gula blomman på bilden är för något?

Tezzla
Kan tyvärr inte se bilden...

(Men jag gissar på att det är en riktigt ovanlig växt du har. Är bara ett fåtal personer i landet som har den tongue.gif )
Piccante
det ser väl ut som svalört? Ogräs eller ej, det är en fråga om personligt tycke och smak.
noora
Röstar också på svalört.
Tezzla
Kan ni andra se bilden?
Biggan_
CITAT (Tezzla @ 11-05-2006, 15:41)
Kan ni andra se bilden?

Inte jag sad.gif
Gåsis
Javisst.

/Åsa
noora
Jag fick högerklicka på texten "user posted image" och välja "view image" för att se bilden. Fungerar med Mozilla, vet inte hur det är med Internet Explorer.
cic
Ramoth
Kan inte se bilden vad jag än gör!
Suck! Det är ett elände att vara nyfiken wacko.gif
malin72
samma här ser inget sad.gif
Gossen Ruda
Passagen gillar inte att men direktlänkar till bilder. Högerklicka på bilden som inte visas, välj egenskaper. Markera adressen och klistra in den i webläsarens adressfält. Blomman ÄR en svalört.
cic
Va lustigt.. För jag ser både emma72:s bild och min.. Är det för att jag kör med mozilla firefox?
Piccante
Jag såg bilden utan problem. Använder sedan några dagar Mozilla firefox. Är det bara explorer användare som inte kan se bilden?
Gåsis
Jag använder explorer och ser båda bilderna.

/Åsa
yenny
CITAT (Gåsis @ 11-05-2006, 21:24)
Jag använder explorer och ser båda bilderna.

/Åsa

japp...jag med!
Gloriana
Den blåa bilden är en scilla (också kallad rysk blåstjärna...tror jag) tongue.gif Den andra blomman har ju konstaterats vara en svalört vilket aboslut håller med om.

Ojdå, nu hade jag visst besserwisserbrallan på, det var ju bara info om den gula som söktes rolleyes.gif
Anki V
Jag har en liten svalört (har jag lärt mig nu) i min rabatt, tycker den är ganska så söt. Jag har medvetet flyttat in den!
Var det dumt av mig? Kommer jag ha rabatten full nästa vår?

När jag tittade på vad som fanns "under" så såg det ut som små lökar så de borde väl vara ganska lätta att "hålla undan, eller? wink.gif

/Anki
Gloriana
Den sprider sig väl häftigt för att ha i rabatt. Det ska dock finns namnsorter, dvs utvalda exemplar med särskilt utseende som förökats vegetativt - kankse är de inte lika livskraftiga? I vilket fall som helst, den här nog mer hemma i de vildare partierna av trädgården eller också får man hålla den i herrans tukt och förmaning och inte har mer känsliga blommor bredvid.
Powerowic
definitionen av ogräs är väl en växt som sprider sig mycket och är oönskad men jag sparade några plättar i gräsmattan igår när jag klippte gräset och det blev riktigt fint blir lite fult på vintern bara när det blir kala fläckar
noora
CITAT (Leocarpus @ 11-05-2006, 21:20)
Jag såg bilden utan problem. Använder sedan några dagar Mozilla firefox. Är det bara explorer användare som inte kan se bilden?

Jag använder Mozilla Firefox, och kan bara se bilden om jag gör som jag beskrev i ett tidigare inlägg. Jag har varit med om sådant förut, det händer ibland med bilder från vissa webplatser.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon