Full version: Hjälp!
LadyG
Chili con carne är gott, fast bara om man har färsk, finhackad chili i. Det beslutade jag mig för att vi skulle ha igår, och plötsligt blev det bråttom, bönorna kokade och köttfärsen fräste och jag behövde finhackad chili snabbt. ohmy.gif

Så jag glömde kökshandskarna och fick chili på fingrarna. Eftersom jag gjorde en stor sats Chili con carne hackade jag fyra chilifrukter, så fingrarna blev ordentligt nedsölade. sleep.gif

Nu kan jag inte pilla i ögonen, röra vid sår och definitivt inte sätta in linserna. Glasögon har jag, men jag skulle behöva linserna emellanåt.

Så hur får jag bort chilin? Tvål fungerar inte. Inte Yes. Inte schampoo. Inte rotborste och gnugga (det gör bara ont). Inte hudlotion.

Hjäälp sad.gif
Maria i Helsingborg
Jag tror allt som "hjälper" är vanligt slitage sad.gif
Ögon - usch - och rör för allt i världen inte vid några mer privata delar!
LadyG
ohmy.gif blink.gif laugh.gif

Hu så hemskt! Hur länge måste jag gå omkring och se upp med vad jag pillar på tror du? tongue.gif
Maria i Helsingborg
CITAT (LadyG @ 11-05-2006, 19:03)
ohmy.gif  :blink:  :lol:

Hu så hemskt! Hur länge måste jag gå omkring och se upp med vad jag pillar på tror du? tongue.gif

Nja, om det inte är på dig själv så - ge järnet! laugh.gif
Skämt å sido......några timmar.........i morgon bör det vara lugnt.
Trevlig fredag! biggrin.gif
LadyG
CITAT (Maria i Helsingborg @ 11-05-2006, 20:06)
CITAT (LadyG @ 11-05-2006, 19:03)
ohmy.gif  blink.gif  laugh.gif

Nja, om det inte är på dig själv så - ge järnet! laugh.gif
Skämt å sido......några timmar.........i morgon bör det vara lugnt.
Trevlig fredag! biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

LOL

Trevlig fredag du också biggrin.gif

Värst var det när en bit chili kröp in under nagelbandet och sved. Aj vad ont det gjorde innan jag fick bort biten! Jag är fortfarande ömn där, eländet kändes frätande ju!

Och sånt äter man...

blink.gif
Gossen Ruda
Jag klarar mig från såna problem för jag undviker starka smaker. Äter inte ens paprika för då rapar jag paprikasmak resten av dan.

Jag kommer dock att tänka på en arbetskamrats blunder. Han hade ont nånstans, glömt var, och skulle smörja in sig med tigerbalsam. Först en dusch. Sen stod han och balsamerade sig när telefonen ringde. Under samtalet stod han lite frånvarande och kliade sig på pungen med tigerbalsam på fingrarna. Samtalet avbröts plötsligt av ett vrål. Så kan det gå. laugh.gif
tonic
Smörj in händerna med matolja och vänta en stund. wub.gif
Tvätta sedan händerna med makeup-remover smile.gif smile.gif
Gloriana
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2006, 20:08)
Jag klarar mig från såna problem för jag undviker starka smaker. Äter inte ens paprika för då rapar jag paprikasmak resten av dan.

Jag kommer dock att tänka på en arbetskamrats blunder. Han hade ont nånstans, glömt var, och skulle smörja in sig med tigerbalsam. Först en dusch. Sen stod han och balsamerade sig när telefonen ringde. Under samtalet stod han lite frånvarande och kliade sig på pungen med tigerbalsam på fingrarna. Samtalet avbröts plötsligt av ett vrål. Så kan det gå.  :lol:

lmao (vilket min dotter just förklarade betyder laughing my ass off, jag trodde jag kunde de flesta) Ärligt talat, det var dagens asgarv. Det är ett elände att skadeglädjen är den enda sanna glädjen....

Eländigt att inte äta starka smaker, själv smetar jag sambal oelek på mina tortillas för att få lite skjuts i smaken och käften (som om den skulle behöva någon smörjning).

Ursäkta ev kapning av tråd tongue.gif
Flamingon - växtgalning
chili på fingrarna är inte kul, varit med om det ett antal gånger, bränns som f---n efter ett tag och det enda som ger lindring är kallt vatten. men det brukar ha lugnat ner sig dagen efter.
LadyG
CITAT (Gossen Ruda @ 11-05-2006, 21:08)

Jag kommer dock att tänka på en arbetskamrats blunder. Han hade ont nånstans, glömt var, och skulle smörja in sig med tigerbalsam. Först en dusch. Sen stod han och balsamerade sig när telefonen ringde. Under samtalet stod han lite frånvarande och kliade sig på pungen med tigerbalsam på fingrarna. Samtalet avbröts plötsligt av ett vrål. Så kan det gå. laugh.gif

LOL

Tack för dagens garv biggrin.gif
Merlin
Tvätta händerna med vispgrädde!! Eller mjölk men det är inte lika effektivt!
LadyG
CITAT (Merlin @ 12-05-2006, 02:24)
Tvätta händerna med vispgrädde!! Eller mjölk men det är inte lika effektivt!

Det låter lite läskigt, fast inte läskigare än att tvätta händerna i matolja biggrin.gif
Hannele
Jag kommer dock att tänka på en arbetskamrats blunder. Han hade ont nånstans, glömt var, och skulle smörja in sig med tigerbalsam. Först en dusch. Sen stod han och balsamerade sig när telefonen ringde. Under samtalet stod han lite frånvarande och kliade sig på pungen med tigerbalsam på fingrarna. Samtalet avbröts plötsligt av ett vrål. Så kan det gå.  :lol:

Och jag helt osökt kommer jag nu ihåg, att tanterna varnade mej för att ta främmande herrar i hand,
för man visste aldrig, var de varit och vad de gjort... wacko.gif ohmy.gif
Ciczi
Tänkte mig inte för en gång och tog ut linserna när jag hade pysslat med chili.... wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif

Vad än värre var att det satt ju kvar på linserna dagen efter när jag satte in dem....

Ajajaj!!!

Numera skrubbar jag fingrarna med tvål och nagelborste efter chilipyssel.

mvh Ciczi
LadyG
Vanlig tvål tycker jag inte hjälper tyvärr. Iaf inte Palmolive. Luktar gott gör den, men det svider lika gott ändå sad.gif
Gossen Ruda
CITAT (Hannele @ 12-05-2006, 13:54)
Jag kommer dock att tänka på en arbetskamrats blunder. Han hade ont nånstans, glömt var, och skulle smörja in sig med tigerbalsam. Först en dusch. Sen stod han och balsamerade sig när telefonen ringde. Under samtalet stod han lite frånvarande och kliade sig på pungen med tigerbalsam på fingrarna. Samtalet avbröts plötsligt av ett vrål. Så kan det gå.  laugh.gif

Och jag helt osökt kommer jag nu ihåg, att tanterna varnade mej för att ta främmande herrar i hand,
för man visste aldrig, var de varit och vad de gjort... wacko.gif ohmy.gif

Skall vi fortsätta mellan naveln och knäna?

En fru klagade för sin man om herrarna på festerna. "Dom går ut bakom knuten och där vet man vad dom gör. Sen kommer dom in och gräver i sockerskålen med sina händer. Det går inte, du måste köpa en sockertång."

När nästa fest började upptäckte tanten att det inte fanns någon sockertång så hon dök på mannen igen: "Köpte du ingen sockertång?" "Jovisst, den hänger på en spik bakom knuten." laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon