Merlin
Äntligen är växthuset på plats (efter 1000 skruvar och muttrar, klämda fingrar mm tongue.gif biggrin.gif laugh.gif ) Vid ena långsidan har jag planterat lite växter
röda och vita pioner fr. Nordiska trädgårdar (100 spänn för 4 st smile.gif !!), 6 små buxbom, perennt lin (blå) runt pionerna och mörkröda lejongap. Tror ni det blir bra eller borde jag bryta av med någon annan för eller bladstruktur wacko.gif blink.gif huh.gif ???????
Mia, zon 3
Låter väl jättefint!
Det enda jag kan komma på är väl att det kanske vore kul med något som ger lite höjd. Kanske någon ruta, kungsljus eller digitalis, som inte blir så bastanta att de skuggar växthuset för mycket. Och kanske blir pionernas bladverk lite trist efter blomningen? Kan man tänka sig något som fyller upp efteråt, och blommar senare än pionerna - höstanemoner tillexempel?
Annan bladstruktur kunde kanse vara någon Hosta. Eller rutorna som jag nämnde tidigare, de har ju små "strössliga" blad som är underbara.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon