Full version: namn på denna
malin72
när jag handlade skuggliljor på en öppen trädgård så följde dessa med på köpet tongue.gif tongue.gif men vad heter den?????
Mia, zon 3
Det där ser ut som korsningen mellan vitsippa och gulsippa, tror att det är den som kallas svavelsippa. I så fall Anemone nemorosa x ranunculoides. Sedan dyker det upp ett namn i skallen, Anemone lipsiensis.... Vet ej om detta är ett annat namn för svavelsippan eller om det är en helt annan sort. Eller vilken av dem det i så fall är som du har.... Här var man visst inte så hjälpsam... Men den är verkligen fin! smile.gif
malin72
nu har jag tagit en ny bild på min sippa hoppas den syns bättre!!!!är det svavel sippa eller???? unsure.gif fin tycker jag wub.gif
Blomstertanten
CITAT (malin72 @ 23-05-2006, 13:05)
nu har jag tagit en ny bild på min sippa hoppas den syns bättre!!!!är det svavel sippa eller???? unsure.gif  fin tycker jag wub.gif

Åhhh, vad läcker !

Kan du tänka dej ett lite byte kanske ? rolleyes.gif
En av dina eventuella svavelsippor mot en sån här :

malin72
blomstertanten!!!!!!!!! javisst vilken söt vad är det för något????????
hur går vi tillväga??????????? smile.gif smile.gif
Betty
Tycker den liknar mer en Tovsippa (Anemone sylvestris) än en Gulsippa...Google-bilder
malin72
jag ska ut om nån dag till trädgården den e köpt på eller rättare sagt skuggliljan köpt tongue.gif tongue.gif den här kom med på köpet wub.gif wub.gif ska fråga henne vad den heter....roligt när man köper på öppna trädgårdar när lite annat följer med hihi biggrin.gif biggrin.gif
malin72
bilderna ger tyvärr dom inte den riktiga färgen dom är mer gula sitter och kolar lite och den ser faktiskt ut som svavel hm unsure.gif unsure.gif
Blomstertanten
CITAT (malin72 @ 23-05-2006, 13:52)
blomstertanten!!!!!!!!! javisst vilken söt vad är det för något????????
hur går vi tillväga??????????? smile.gif  smile.gif

Det är en vitsippa ! wub.gif

Jag pmar dej .

Tror att din är en svavelsippa. Hittade bilder på A o T när jag sökte.
Anemone x lipsiensis heter svavelsippan på latin.
Hittade även vitsippan där och den kallas visst för Monstrosa.
malin72
Blomstertanten!!!
jag har pmat dig tongue.gif tongue.gif
jag googlade i går och den ser ut som bilderna jag hittade på svavel wub.gif
Ophelia
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Här uppstod det kärlek direkt smile.gif

Det är så roligt när odlarentusiaster kan finna varandra och byta/skänka/sälja av sina växter smile.gif
malin72
ja visst är det kul smile.gif
roligt sätt att skaffa nya växter till tomten tongue.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon