titti49zon6
Har just varit och hämtat 2 st Louise Bugnet på stam biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
egen rot och helstammade, det slank även med en Adelaide Hoodless
har dessutom varit och hämtat 6 rosor som jag beställt från AoT så nu har jag att göra med att plantera
Kajsa
Grattis till dom och två stycken, jag har grävt ner min L. Bugnet i en rosrabatt nyligen, det blir stiligt med en lite högre mitt i rabatten. biggrin.gif
Har haft min i garaget över vintern.
titti49zon6
Hoppas att Louise är lika tålig som sin syster Therese som tillbringat två vintrar ute i rabatten endast täckt med fiberduk mot vårsolen rolleyes.gif
Ingen nedfrysning av grenarna
Kajsa
Din var alltså inte ympad, var köpte du den, inte så vanligt ?
Har båda Louise och Therese som buskar i trädgården också
och i zon 4 fryser dom inte ner en cm.
Helen i Piteå Zon 5
Var har du hittat dom stamrosorna av L.Bougnet? Jag vill också ha!!! /Helen
kerstin z5-6
Min utan helstam ser faktiskt levande ut .. -men nog är det säkrare utan ymp
Grattis!

På söndag kommer 150 st rosor wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif
som jag ska kruka -jag ska inte ha alla själv -en del ska till mässan
det är alla rätt taggiga -aj aj ..
titti49zon6
Har köpt mina i Granån, dom hade turen att få tag på tre st. det fanns alltså en kvar igår rolleyes.gif
Kerstin, spännande att se vad du har till mäsan. Tur att Margith har en ganska stor bil,buskar kan det ju rymmas en hel del wub.gif
Lycka till med krukningen och ta på ordentliga handskar, hade det varit närmare kunde jag kommit och hjälp dig
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (titti49 @ 13-05-2006, 09:19)
Har köpt mina i Granån, dom hade turen att få tag på tre st. det fanns alltså en kvar igår rolleyes.gif

Var ligger det?? /Helen
titti49zon6
Ca 1mil utanför Kalix
Ursäkta dröjsmålet men jag har varit borta en stund
Dom har öppet vardagar 8-19 lördag 9-15 söndag 10-15
Tel 0923-672026 om du vill ringa och kolla om LB på stam finns kvar
dom är även med i Trädgårdsringen om du har katalog därifrån- hade mycket roliga saker till trädgården
wub.gif
Jag ska dit imorgon förmiddag igen , fick ju inte med allt jag skulle ha biggrin.gif
Helen i Piteå Zon 5
HURRA, HURRA! Den är min!! biggrin.gif laugh.gif Har ringt och bokat den! Nu måste jag fara dit och handla! Tack Birgitta för att du tipsade mig! rolleyes.gif /Helen
titti49zon6
Glad att jag har gjort en god gärning för en gångs skull biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Tag stora börsen med, dom har fått hem jättefina kanadensare plus myyycket annat i träd och buskar,perenner krukor m.m
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (titti49 @ 13-05-2006, 16:18)
Glad att jag har gjort en god gärning för en gångs skull biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Tag stora börsen med, dom har fått hem jättefina kanadensare plus myyycket annat i träd och buskar,perenner krukor m.m

Låter farligt biggrin.gif /Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon