Nu blommar det i trädgården så det är en fröjd för ögonen.Varje dag hittar jag något nytt som slagit ut.Tyvärr är fägringen kort pgr av den torra värmen.Ett stilla majregn hade varit bra,men inte blåsten vi hade i dag.Gnäll,gnäll. Vårträdgården
Helen i Piteå Zon 5
12-05-2006, 21:29
Vilken tuva av Hundtandsliljor full av avund För övrigt så var det härliga vårbilder! / Helen
amaira
14-05-2006, 05:44
Vet ju sen förut hur många underbara blommor som brukar återfinnas i din trädgård Helt enkelt underbart!!!
Tänk att blommor kan ge en sådan lycka...
Vildtulpanerna har fått vara ifred för rådjuren här också, de är för söta vildtulpanerna. Hundtandliljan är ljuvlig, ja alla dina blommor är ljuvliga. Jag älskar violer, och penseer kommer inte långt efter. Fin bild du har här:
Index_67
14-05-2006, 06:50
Jättefina bilder du tagit på din trädgård , hoppas att vi får se flera på din sommarträdgård senare
Karrolina
14-05-2006, 08:20
Ja verkligen fint! Och vad långt det har kommit i zon 4. Jag bor på gränsen mellan zon 3 och 4 men hos mig har inte tulpanerna slagit ut ännu..
ewa zon 3
14-05-2006, 12:55
Hundtandsliljorna Mycket annat fint också
/Ewa
renate
14-05-2006, 19:44
Det var trevligt att ni gillade mina blommor,tack.jag tog lite nya bilder i går.I dag har jag varit på växtloppis och fyndat en massa läckerheter som ska ner i jorden,bara det slutar blåser. Maiträdgården.
Kajsa
14-05-2006, 20:32
Underbart med dina bilder, måste fråga hur gamla är hundtandsliljorna ? Satte några i höstas gula och vita. Vita backsippan var också så fin och allt annat med.
*Felix matte*
14-05-2006, 21:52
Så många vackra blommor Vågar jag säga att jag är avis
renate
15-05-2006, 19:21
Mina hundtandsliljor är rätt gamla 8 - 9 år ungefär,det tar några år innan de blir så här stor,förra våren delade jag det största beståndet.Jag har en vit som inte har växt mycket och blommat har den bara en gång med en blomma såm rådjuren åt upp,men den lever.Hundtansliljor ta tid att föröker sig. Det är klart du får vara avis Agneta,men du har en storslagen natur att glädjer dig åt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.