Full version: HJÄLP!
MartinaL
Hej alla trädgårdsälskare!

Detta gäller inte plantor men skall placeras i min trädgård så jag skickar ut frågan här och hoppas på att få lite tips!

Jag är på jakt efter en snidad skylt i trä med Namn/Gårdsnamn. Jag ser såna skyltar lite här och där men INGEN har hittills kunnat tipsa mig var jag skall få tag på en egen.

Det är en stor trä-skylt med "nedsänkt"/snidat namn målat i svart..
Hmm.. wacko.gif
Lägger med ett par bilder så kanske ni förstår bättre!

Själv finns jag i Halmstad så finns det i närheten här vore det så klart allra bäst, men alla tips emottages ytterst Tacksamt!!

Ha det gott!
Martina

Klura
Jag har köpt en liknande (men mindre) på en marknad.
Satt en gubbe och fräste den texten man önskade.
Emma_
Hmm, jag bor också i Halmstad så jag funderar lite, men kan inte komma på någon. Men det kan ju inte vara så väldigt svårt att göra det själv?

Mvh Emma
Kathy
CITAT (Emma_ @ 13-05-2006, 00:06)
Hmm, jag bor också i Halmstad så jag funderar lite, men kan inte komma på någon. Men det kan ju inte vara så väldigt svårt att göra det själv?

Mvh Emma

Nejdå, det är ganska enkelt att göra en sån där skylt själv, bara man har en brännare så. smile.gif
mayababy
Ta kontakt med en snickare i närheten av dej, kolla tex gula sidorna. Har du en skiss med dej borde det gå fort att fräsa ut den åt dej, målningen kanske du kan göra själv?
Inga från Närke
Jag sökte på smide och fick fram en del adresser även om jag sökte på skyltar. Prova det kanske du kan hitta någon i din närhet.
mstoltz
Hej

Ser att tråden är gammal, men det kanske finns fler som är intresserade av frästa träskyltar.

Jag tillverkar faktiskt skyltar som är frästa för hand, dvs inga Datastyrda maskiner eller liknande.

Lite exempel kan ni se inne på min sida : D-Sign, Naturliga Skyltar

MVH
Morgan
*Stintan*
Det finns en köp & säljsida på Odla du kan använda. Reklam är inte tillåtet i forumet.
mstoltz
Hej

Det var absolut inte meningen att försöka göra reklam eller något utan ville bara svara på MartinaL inlägg eftersom hon med bor i Halmstads trakten.

Men jag ber om ursäkt om det verkade så.

MVH
Morgan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon