Linsa
Ser när jag särar på min Rosmarin-buske som jag nyss köpt att det på ett få-tal blad(ca 10)finns liksom en sträng i mitten av vit mjöl-liknande yta..Den mår förövrigt bra men jag undrar vad det kan vara,någon som stött på samma sak?? det kanske e naturligt,vad vet jag!? Vet ni? blink.gif
Gurkan
Nej. Det är snarare rosmarinens egen eteriska olja som torkar i ett lager på bladens yta. Inget att oroa sig för mao.
Linsa
biggrin.gif Yiippiiii! tack gurkan för ditt svar!! Vad skönt! Har haft både bladlöss och hoppstjärtar precis på min nya inlasade odling så jag blev verkligen lättad av ditt svar! biggrin.gif

Titta på fotot i mitt album e ni snälla för att ställa rätt "diagnos"..
Gurkan
CITAT (Linsa @ 13-05-2006, 10:26)
biggrin.gif Yiippiiii! tack gurkan för ditt svar!! Vad skönt! Har haft både bladlöss och hoppstjärtar precis på min nya inlasade odling så jag blev verkligen lättad av ditt svar! biggrin.gif

Titta på fotot i mitt album e ni snälla för att ställa rätt "diagnos"..

Kan inte hitta ditt album ... ???

Har du klickat i att det ska vara "privat" ... isf. kan bara du se det.
Mia, zon 3
Jag har haft något mjöldaggsliknande på rosmarin, som inte har tillhört växtens naturliga utseende. Men jag tror att så länge plantan mår bra har du inget att oroa dig för. De flesta växter klarar ohyra riktigt bra bara grundkonditionen är bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon