zaaritha
Tyvärr dör den orangeblommiga; det kom vita flygare på! Duschade den med såpvatten o stack ner provadopinne i krukan, men den vill inte vara med, längre! sad.gif
Jag har alltid velat ha denna växt, befintliga färger--men; tydligen är det inget för mej...........
Shit! huh.gif
yenny
Trist när det inte fungerer som man vill... jag har sått klockmalva i år, jag hoppas de blir stora och fina!
fandolin
Det är roligt med Kockmalva eftersom de kan stå i rumstemperatur hela vintern och ändå blomma om till våren. Jag sådde förra året och sparade en som nu har blommat oavbrutet ända sedan jag planterade om den i frbruari. Den är jättesnygg!
stina
Kan man flytta ut Klockmalva på sommaren? Gillar den det eller??? Jag har en jättefin Klockmalva som blommar som attan just nu - skulle vilja ha den i trädgården i en kruka i sommar, men som sagt - vill den komma ut?
fandolin
Ja, den trivs ute. Har haft mina inne på verandan i söderläge där det är vandrande skugga. Där trivs de fint bara man vattnar rejält.
Mia, zon 3
Ge dem STOOOORA krukor så blir det STOOOORA buskar! smile.gif Och utomhus sommartid, ja, absolut!
stina
CITAT (Mia @ zon 3,15-05-2006, 09:34)
Ge dem STOOOORA krukor så blir det STOOOORA buskar! smile.gif Och utomhus sommartid, ja, absolut!

Kul - jag tycker dom är så sanslöst fina! rolleyes.gif Stor kruka och ut ska den - fast jag väntar nog till månadsskiftet....
Elisabeth P
Kan man få se en bild på denna underbara växt

Nyfiken biggrin.gif Lisa
fandolin
Så, nu har jag krånglat ett tag med att försöka få in en bild här ~ får se om det lyckats..

Ja, den blev ju lite liten, men en bild i allafall..
titti49zon6
Visst är dom tacksamma, jag har en stor en som är variegerad med orange blomma , måste sätta om den för den har alldeles för liten kruka laugh.gif
Har även av den vanliga sorten som jag frösått och förvarat svalt i vinter
CarMa
Jag har flera olika färger ifall du vill prova. Har aldrig haft problem ohyra på dom.
Däremot växer dom nåt enormt. Mycket ljus och mycket vatten får dom.
Har precis kommit över en rumsmalva (Anisodontea capensis). wub.gif
Visst är det väl den som även kallas blomsterbjörk? Nån som vet?
Floppy
CITAT (CarMa @ 15-05-2006, 22:47)
Visst är det väl den som även kallas blomsterbjörk? Nån som vet?

Är det inte Blomsterlönn som den även kallas?
Kanske var det du menade... tongue.gif
CarMa
Floppy: Nej, en sån här är det jag menar.
Det är inte samma som klockmalva (Abutilon).
Floppy
CITAT (CarMa @ 15-05-2006, 22:55)
Floppy: Nej, en sån här är det jag menar.
Det är inte samma som klockmalva (Abutilon).

Ahaaaa... tongue.gif ...okej...de finns alltså fler namn...kul... smile.gif ...
...jättefina... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon