kjellf
Kpte fr tv r sedan freezialkar p Madeira. Drog upp flera av dem inomhus fr utplantering p sommaren och de blev fantastiskt vackra.
Har sedan vinterlagrat lkar frn dessa plantor samt kpt nya i London och frskt dra upp. de "gamla" har varit i jord ver tv mnader och det enda som hnt r att det utvecklat sidolkar el dyl. Ngon liten skymt av grnt skott finns p en. de nya har varit i jorden ca en mnad och utvecklingen verkar vara likadan. Inga skot har skjutit upp. Vad hnder eller varfr inte? Hur fr jag fart p dem?
kerstin z5-6
I vilken temp har du dem ?
rosita
CITAT (kjellf @ 13-05-2006, 10:14)
Kpte fr tv r sedan freezialkar p Madeira. Drog upp flera av dem inomhus fr utplantering p sommaren och de blev fantastiskt vackra.
Har sedan vinterlagrat lkar frn dessa plantor samt kpt nya i London och frskt dra upp. de "gamla" har varit i jord ver tv mnader och det enda som hnt r att det utvecklat sidolkar el dyl. Ngon liten skymt av grnt skott finns p en. de nya har varit i jorden ca en mnad och utvecklingen verkar vara likadan. Inga skot har skjutit upp. Vad hnder eller varfr inte? Hur fr jag fart p dem?

Jag undrar ocks ver fresialkarna. Planterade mina lkar i en kruka fr ca 6 veckor sedan, efter att ha vervintrat dem. Men det syns fortfarande ingenting som sticker upp ur jorden. sad.gif Jag minns dock att det tog tid frra ret innan de syntes, fast inte s hr lnge. unsure.gif r det ngon som vet om det kan ta lng tid? wub.gif
kjellf
Jag har dem inomhus i fnster, men ven p inglasad balkong med vrmegolv. Inomhus r vl tempen 20-22 gader, p balkongen ca 15-18.
Eva i Skne
Jag har kpt fresialkar och satt dem direkt i rabatten och de har blommat fint p sommaren
men jag lyckas aldrig f dem att blomma om nsta sommar
s nu tror jag inte jag ska bry mig om att ta upp lkarna. Fr kpa nya istllet om jag vill ha... och det vill jag ju biggrin.gif Luktar ljuvligt wub.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon