Floppy
Jag har direktsått slinger, busk och dvärg krasse i en balkonglåda och en urna förra helgen...det har inte dykt upp nått än...
...har haft ca 25+ ute men i natt började det att regna och jag såg på termometern ute i morse att det var +4 grader...kan fröerna ha dött av kylan? Ska jag sätta nya? blink.gif wacko.gif huh.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Nej fröerna har inte dött av kylan det tar bara längre tid för fröerna att gro när det är låga temperaturer i jorden. Kanske du ska ta in lådan medans fröerna gror ifall det blir en period med lägre temperaturer ifall du vill att det ska gå snabbare.
Floppy
Okej...*phu*...då ska jag gå och ta in dem direkt ... wub.gif
...vill att de kommer ganska snart så att de hinner växa till sig lite...de ska stå ute på min särbos jobb...
malin72
jag ställde ut mina som direkt såddes i en ampel förra veckan och dom är på väg nu när väl krassen är på gång så går det snabbt laugh.gif laugh.gif jag gillar inte att ta dom in och ut brukar tycka att just krassen går snabbare på plats unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon