Meliss
Har ni några råd?

Tänkte mig en 7, 8 buskar. 5 hallon och kanske björnbär och taybär oxå. Hur tätt kan man plantera? Tänkte lägga landet igemte växthuset för skugga och på andra sidan finns mitt potatisland. Tänkte då att jag kunde lägga marksten mellan växthuset och hallonlandet och mellan potatislandet och hallonlandet för at hålla rotskotten borta. Är det för naivt? De går kanske längre än 50 cm?

Vilka hallon ska man välja? Sommar eller höst? Vill helst slippa jättmkt mask finns det ngra råd kring det? Något annat? Det känns smidigt och klippa ner varje höst och ta hallon på årsskotten...

Tips någon?
Åsa, mälardalen zon 2
Lite marksten håller nog inte hallonskotten borta man bör nog åtminstone gräva ner någon rotspärr mot den sidan som vätter mot växthuset det är ju inte kul om det börjar komma upp hallonskott i växthuset.

Hallonsort beror på vilken växtzon du bor i.
Meliss
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,13-05-2006, 20:23)
Lite marksten håller nog inte hallonskotten borta man bör nog åtminstone gräva ner någon rotspärr mot den sidan som vätter mot växthuset det är ju inte kul om det börjar komma upp hallonskott i växthuset.

Hallonsort beror på vilken växtzon du bor i.

Ojdå. Är de så duktiga? Vi har fått in kirskål nu i vår... sad.gif Så det får nog bli rotspärr... Är det en duk?
Åsa, mälardalen zon 2
Det finns dukar som man använder som rotspärr men har man någonting liknande en plastskiva eller dylikt som man kan gräva ner längs växthuset så borde det också funka.
Meliss
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,13-05-2006, 20:41)
Det finns dukar som man använder som rotspärr men har man någonting liknande en plastskiva eller dylikt som man kan gräva ner längs växthuset så borde det också funka.

Hmmm. plastskiva? Borde nog gå att fixa. Eller så får det bli matta. Tack för hjälpen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon