Är det någon som vet om man kan odla purjolök i växthus? jag köpte i fredags en kruka med hundratals små purjolöksplantor och funderar på att peta ner några i växthuset förutom de som blir nerstoppade i grönsakslandet bredvid årets potatisodling
Yin o Yang
15-05-2006, 18:16
Är det ingen som vet något????
rosita
15-05-2006, 18:35
Alltså, jag vet inte, men hade absolut provat. Varför skulle det inte gå? Purjolök vill ju ha varmt. Själv har jag bara 2 små provisoriska växthus, så jag har inte plats, annars hade jag garanterat satt purjo, eftersom de tar sån tid på friland.
Yin o Yang
16-05-2006, 09:08
Jodå, jag testar nog. Det var ju hur många purjolöksbarn som helst i den där krukan jag köpte , så går det åt skogen är ingen skada skedd
jåj
16-05-2006, 21:59
Vist går det att odla purjo i växthut, svaren har nog uteblivit för det går jättebra att odla purjolök på friland. Det käns som det är att "kasta pärlor för svinen" att ofrra växthusplats till purjolök.
Men tanken är inte fel sattsa på en tidig sort och skörda egenodlad ... blek "stammen" och få en lång härlig vit purjo.
Lycka till JÅJ
Yin o Yang
17-05-2006, 06:56
Tack jåj . Jag kommer nog att offra lite plats i år, eftersom vi kommer att vara bortresta en del i sommar och jag måste be någon passa växthuset . Därför blir det lite glest i år, så de inte ska behöva slita för mycket med passningen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.