Full version: Vitbrokig Kirskål
Lena
Hej

Jag undrar om det finns någon som har vitbrokig kirsål som jag kan få eller köpa?Har frågat förut men inget svar, vill gärna ha men har försökt att hitta, men här finns det inte, inte frön heller. Hoppas någon har och vill skicka mig en liten planta.

Lena
Anki på Öland
Du vet att den sprider sig nästan lika häftigt som vanlig kirskål? En bekant till mig hade satt en rad högst upp i en skänt - så här såg det ut efter 2 eller 3 år.

Anki
Betty
Hur mycket den sprider sig beror även på var man placerar den. Min varigerade kirskål planterade jag för tre år sedan på en torr och halvskuggig plats ett par meter från en stor gran. Den håller sig snällt inom radien av 30 centimeter. Man kan om man är orolig för spridning plantera den i en hink eller stor kruka som man först har skurit bort botten på.
smile.gif
Lena
Hej, ja jag vet att den sprider sig, det är det som är meningen, jag ska ha den under två björkar på en remsa jord där inget annat växer, den kan inte sprida sig någon annanstans.

Betty du kan inte tänka dig att skicka mig några små skott, jag betalar porto, du kan få något annat av mig istället, några plantor Alunrot eller
Heliotrop. Maila mig i så fall

Lena
Betty
U got mail, Lena. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon