Full version: Ärligt talat?
Maria i Helsingborg
hur ska man kunna LÅTA BLI att köpa något varje gång man inträder en trädgårdsrelaterad butik?

Jag bara frågar blink.gif
Tezzla
Det är omöjligt! tongue.gif Alltid blir det nåt man bär ut från affären. En kruka som man absolut MÅSTE ha även fast man har 350 stycken i garaget, en alldeles bedårande intressant växt som man helt enkelt inte KAN klara sig utan trots att det är fullt i alla rabatter...

laugh.gif
AnitaO
Man kan ta med sig sin sambo laugh.gif
AnitaO
Måste visa min senaste "den-måste-jag-ha-pryl" laugh.gif

Leia
Vilken gullig! smile.gif wub.gif
kattomanen
Helt omöjligt låta bli! Senast kom jag ut med ett fågelbad i granit som vägde ett ton (kändes det som när jag skulle baxa in det i bagaget). laugh.gif

Kicki zon 5
fruberglund
CITAT (AnitaGg @ 15-05-2006, 07:30)
Måste visa min senaste "den-måste-jag-ha-pryl" laugh.gif

Köpte en sån på Granngården förra året. Kan säga att vid första regnet så försvann all färg i hatten ner på kläderna...inte så roligt sad.gif Efter en sommar är den helt urblekt och grå, nu ska jag slänga den. Visst, den var billig men ändå sad.gif

Fast visst är de söta smile.gif Man kan ju hoppas att de bättrat sig också smile.gif
fruberglund
CITAT (AnitaGg @ 15-05-2006, 05:50)
Man kan ta med sig sin sambo laugh.gif

Fast det är inte alltid det hjälper smile.gif Oftast gör det det men i helgen var vi hos morsan och var till ett sånt där nyöppnat billigt ställe (bygghandel) och där hittade jag en granitbänk för 598:-. Har alltid velat ha en sån så jag lyckades övertala mannen smile.gif wub.gif Tyvärr hade vi varken plats då eller sen i bilen så plastfar ska ta släpet och åka och köpa till mig idag och ta med nästa gång de hälsar på smile.gif
Blomstertanten
Gör som jag gjorde i går !
Var på Blomsterlandet och Plantagen i går utan att handla ett enda dugg ! rolleyes.gif
Gissa hur jag bar mej åt.
Lämnade plånboken hemma , svårare än så var det inte ! tongue.gif
AnitaO
CITAT (fruberglund @ 15-05-2006, 10:53)
Köpte en sån på Granngården förra året. Kan säga att vid första regnet så försvann all färg i hatten ner på kläderna...inte så roligt sad.gif Efter en sommar är den helt urblekt och grå, nu ska jag slänga den. Visst, den var billig men ändå sad.gif

Fast visst är de söta smile.gif Man kan ju hoppas att de bättrat sig också smile.gif

Nej, nån hög kvalité är det inte, men vad fasen får man för 39 spänn laugh.gif
Tänkte att jag skulle dra en plastkasse över den när jag vet i förväg att det ska bli regn, så kanske den håller lite längre.
mulle
CITAT (AnitaGg @ 15-05-2006, 11:13)
CITAT (fruberglund @ 15-05-2006, 10:53)

Nej, nån hög kvalité är det inte, men vad fasen får man för 39 spänn laugh.gif
Tänkte att jag skulle dra en plastkasse över den när jag vet i förväg att det ska bli regn, så kanske den håller lite längre.

Låt honom (henne?) hålla i ett paraply!
Mulle
Caprice
CITAT (Blomstertanten @ 15-05-2006, 12:00)
Gör som jag gjorde i går !
Var på Blomsterlandet och Plantagen i går utan att handla ett enda dugg ! rolleyes.gif
Gissa hur jag bar mej åt.
Lämnade plånboken hemma , svårare än så var det inte ! tongue.gif

Smart...! wub.gif

Men jag skulle aldrig våga göra det... tänk om det där makalösa fyndet står där... biggrin.gif
Skulle gräma mej länge efter det...

En fråga vara... Varför går man till Blomsterlandet utan plånbok...? unsure.gif
Linda_A
Men vad säger ni? huh.gif Menar ni att ni inte kan göra det? ohmy.gif

Mitt fall är det inte jag som lägger i sakerna i korgen. Det är dem som hoppar in själva.
Inte mitt fel att hoyorna och pelargonerna vill till mig ju. Vill inte göra någon lessen ju. tongue.gif tongue.gif
AnitaO
CITAT (Linda_A @ 15-05-2006, 12:02)
Mitt fall är det inte jag som lägger i sakerna i korgen. Det är dem som hoppar in själva.

Äntligen en vettig förklaring laugh.gif rolleyes.gif
Som jag har undrat hur alla grejor kommer ner i varukorgen unsure.gif unsure.gif tongue.gif
Klematis
Det gäller ju att vara snabb med planteringen när man kommer hem så att sambon inte märker inköpen!! Konstigt att de inte alltid gillar nya och fler blommmor.
yenny
CITAT (Klematis @ 15-05-2006, 14:08)
Det gäller ju att vara snabb med planteringen när man kommer hem så att sambon inte märker inköpen!! Konstigt att de inte alltid gillar nya och fler blommmor.

ja man måste vara snabb som blixten biggrin.gif

Fast jag har haft svårt för det på sistone, killen är arbetslös och är hemma typ alltid.
AnitaO
CITAT (yenny @ 15-05-2006, 14:13)
Det gäller ju att vara snabb med planteringen när man kommer hem så att sambon inte märker inköpen!!  Konstigt att de inte alltid gillar nya och fler blommmor.

Fast jag har haft svårt för det på sistone, killen är arbetslös och är hemma typ alltid.

Aj, aj vilket gissel.
Du får ringa från mobilen när du är på väg hem och skicka honom nåt ärende så huset är tomt när du kommer hem med påsarna laugh.gif
Klematis
Eller gömma undan dom tills du kan springa ut osedd!! biggrin.gif
Linda_A
CITAT (AnitaGg @ 15-05-2006, 13:05)

Som jag har undrat hur alla grejor kommer ner i varukorgen unsure.gif unsure.gif tongue.gif

Visst är den bra, dock kan jag inte ta äran för den själv. Men allt går så mycket lättare sen dess. laugh.gif Jag räddar dem och inget annat. Jag är en vardagshjälte. laugh.gif laugh.gif tongue.gif tongue.gif

Sambon suckar mest och mumlar om något om att vi inte har plats. tongue.gif
ewa zon 3
CITAT (AnitaGg @ 15-05-2006, 07:30)
Måste visa min senaste "den-måste-jag-ha-pryl"  :lol:

Fixa en lite regnkappa med huva åt stackarn laugh.gif

Här i Stockholmstrakten finns det gott fika på flera av de större trädgårdsbutikerna. Jag brukar belöna mig/oss med fika om jag lyckats hålla mig till inköpslistan. Men ibland har jag/vi hittat så många fina växter och varit där så länge och alla har blivit trött i bena. Då brukar medföljande i familjen föreslå fika själva av ren utmattning. Smart va? smile.gif

/Ewa
Ciczi
CITAT (Linda_A @ 15-05-2006, 14:27)
CITAT (AnitaGg @ 15-05-2006, 13:05)

Visst är den bra, dock kan jag inte ta äran för den själv. Men allt går så mycket lättare sen dess. laugh.gif Jag räddar dem och inget annat. Jag är en vardagshjälte. laugh.gif laugh.gif tongue.gif tongue.gif

Sambon suckar mest och mumlar om något om att vi inte har plats. tongue.gif

Precis så burkar det vara här också... laugh.gif laugh.gif

Ciczi
yenny
CITAT (AnitaGg @ 15-05-2006, 14:18)
CITAT (yenny @ 15-05-2006, 14:13)
Det gäller ju att vara snabb med planteringen när man kommer hem så att sambon inte märker inköpen!!  Konstigt att de inte alltid gillar nya och fler blommmor.

Aj, aj vilket gissel.
Du får ringa från mobilen när du är på väg hem och skicka honom nåt ärende så huset är tomt när du kommer hem med påsarna laugh.gif

ja nästa gång jag är i köptagen måste jag nog hitta på något väldigt bra... fast hur ska man göra med saker som kommer på posten då unsure.gif
be brevbäraren lämna de hos grannen kanske unsure.gif biggrin.gif
yenny
CITAT (Klematis @ 15-05-2006, 14:23)
Eller gömma undan dom tills du kan springa ut osedd!! biggrin.gif

får kanske lov att smyga in de på baksidan innan jag kommer in.... o sedan traska ut och låssas rensa ogräs eller nått laugh.gif
Klematis
Fullt näää det blir det aldrig. Det finns alltid plats för en liten till. Det är bara "våra gubbar" som inte riktigt förstår detta här. Jag väntar själv på ett paket från odla med änglatrumpeter så det gäller att vara först till brevlådan!! biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon