Ingrid på Västkusten
15-05-2006, 07:07
Hallon,
år 4 - förra året såg den så klen ut men i år - feta skott i mängder så nu är det skördat å provsmakat och kalasat och ikväll blir det sparris igen :-)
Jag har lagt ut en ordentlig skopa med hönsgödsel på avrje planta (viktigt att gödsla innan skotten kommer upp) och komemr å ge gräsklipp och Algomin efter avslutad skörd.
Åhh jag är så LYCKLIG - änteligen är vi där!
Hälsar Ingrid
GRATTIS !!
En annan får vänta lite till ... fast dom växer så det knakar redan nu första året.
Ingrid på Västkusten
15-05-2006, 13:08
Ja jag odlar den ju i upphöjd sandbädd med 40 cm anstånd vileklt är minimum, så jag är itne förvånad att det tog ett år till.......men följde man planteringsråden som förekommer på svenska firmor som säljer sparrisplantors hemsida så skulel det knappt finnas många sparrisplantor i en villaträdgård!
Jag har en hope rbra köksträdgårdsböcker ifårn England :-) där man intensivodlar så jag vet att det skall gå med 40 cm :-)
Hälsar ingrid
Tja här har inget kommit upp ännu,men detär ju bara två veckorsen jag grävde ner plantorna såom några år skall jag också få smaka egna
Hoppas att den som vänta på not got ....
JÅJ
CallEva på Öland
15-05-2006, 16:55
Hej där!
Kul med sparrisskörd
Våra är små¨spinkiga rackare, kanske ett led i bantningsdebatten eller har de inte fått tillräckligt med gödsel....
Ewa & Calle på Ön där det bjuds smalsparris varje dag
IceCube
15-05-2006, 19:37
Jo visst blir man lycklig?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.