Full version: Bönor och squash
snuffe
Jag har sått squash och störbonor i små plastkrukor och de har kommit upp med våldsam fart.
Meningen är att de ska planteras ut på min lilla kolonilott. Men eftersom området har mycket mördarsniglar har jag fått för mig att plantorna blir mindre smakliga om de är större... Rätt eller fel ??
Går det att skola om plantorna i större krukor? Jag har för mig att ena sorten har känsliga rötter och att det därför är en dålig idé
Ingrid på Västkusten
Egentligen går de år mindre snabbt om de är större däremot så bör de 'härdas av' så att de blir mera förvedade så angriper sniglarna i alla fall inte squashplantorna - det är i början som plantorna är mjuka och mera lättätna :-( goda är de tyvärr oavsett ålder!

Både squash och bönor går att skola om men Du kan ju ge dem större mrkukor utan att störa rötterna för mkt - bara stoppa ner klumpen i större krukor s a s.

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon