Killensomvillhagrönafingrar
Vi styckade av tomt från svärförldrarnas åker för 3 år sedan och har nu byggt där.
Fått ok trädgård med tanke på den korta tid det gått men har en ganska stor åkerlapp 20*40 meter ovanför oss.
Försökte dölja ogräset genom att sätta solrosor men det var mycket jobb på hösten då stammarna blir otroligt hårda och har man satt 10 kilo frön blir det mycket jobb.

För några veckor sedan fick jag reda på att svärföräldrarna nu planerar att odla vin där biggrin.gif

Tänk vad härligt en massa vackra rader med rankor att njuta av när man äter frukost på altanen.

Ville bara dela med mig av denna sköna nyhet.
Kakaduan
Vad häftigt! Vin är vackert. Ni får väl smaka också (vad de än ämnar göra med bären)?

biggrin.gif
Kakaduan
Gurkan
Nog för att jag gillar solrosor ... men det slår ju inte en välskött vinodling.

Grattis ! Hoppas det går bra !!

Vad har dom tänkt att välja för sorter ? Jag har smakat vin från flera av de som rekomenderas för nordiska förhållanden (i Danmark o Sverige) och en del blir bra, en del mindre bra. Fast det är ju klart, resultatet beror ju på många omständigheter både i odlingen och i vinifieringen o inte bara sorten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon