Full version: Humle
Halli
Hej,

jag har humle som växer i trädgården och skulle vilja ha den på ett ställe till. Kan jag ta en stickling eller hur gör jag för att få en planta till?
fandolin
Om man ska ta "skott" från Humle bör man ta med en bit av roten från moderplantan. De är inte helt enkla att föröka.
Klematis
De brukar växa ut så du kan dela på den. De fröar sig oxå. Har precis flyttat en som kom i rabatten. Kolla vid roten på din humle så ser du kanske en del som du kan ta och flytta.
Anki på Öland
CITAT (Halli @ 15-05-2006, 16:18)
Hej,

jag har humle som växer i trädgården och skulle vilja ha den på ett ställe till. Kan jag ta en stickling eller hur gör jag för att få en planta till?

Min humle ynglar av sig nästan precis hur mycket som helst av sig själv. Kolla runt din planta om det inte finns fler där.
Anki
kattomanen
Hej alla humlepratare!
Jag har en annan fråga kring humle, har letat här på forumet men känner inte att jag fick svar. Så här är det: jag har en syrenhäck, framför den har jag två lyktstolpar. Jag tycker att det skulle vara fint att ha humle som slingrar sig upp på dem. Nu vet jag att humle kan sprida sig nåt otroligt så min enkla fråga är: kan man begränsa markspridningen på något sätt redan vid planteringen?

Till Halli: jag har grävt upp små rotskott från en moderplanta, om du ser till att de har lite rötter med borde det fungera.

Kicki zon 5
Klematis
Plantera i en hink utan botten.
Powerowic
intresserad av hur mycket era humleplantor har växt under våren, den längsta rankan på våran är redan uppe i 2 m
Klematis
Min är drygt 1 m just nu. Otroligt hur de kan växa!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon