Någon som kan ge mig tips om lämpliga växter att ha i en "trädgård" som är belägen i skogsområde. Vi hyr där nu i sommar. Jag vill inte lägga ner massor av pengar, men vill ändå ha lite växter i min närhet.
Anki på Öland
16-05-2006, 10:34
Pelargoner i krukor kanske...
Anki
kattomanen
16-05-2006, 10:35
Funkior kanske...?
Kicki zon 5
Caprice
16-05-2006, 10:44
Fuchsior och änglatrumpeter...!
Båda växer ordentligt, och du kan ha dem i krukor, eller plantera dem.. de är dock inte härdiga, om du inte testar med fuchsia magellanica, det kan funka...
Kakaduan
16-05-2006, 14:43
Kanske en lite "vanligare" sort av rhododendron? De är inte så dyra att man går i konkurs men är ändå "riktiga" buskar som finns i en mängd olika färger.
Kakaduan
Klematis
19-05-2006, 08:33
Eftersom du hyr i sommar skulle jag satsa på sommarblommor som blommar i sommar. Änglatrumpet och fuchsior är ju underbara, men blommar senare här hos mig ialla fall. Så jag skulle köpa "vanliga sommarblommor" och plantera i krukor nära där man sitter och går mest.
Jag brukar alltid ha petunier och lobelia (och mycke mer) varje sommar. Har alltid tyckt att de ger mycket blommor under lång tid.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.