hellen99
Hej alla
Hoppas att någon kan hjälpa mig!
Jag försöker få tag i en långtidsvattnande låda till växter som man kan gräva ned.
Skulle behöva en till min fars grav, den ligger väldigt soligt och växterna torkar ut lika fort som jag vattnat.
Är det någon som vet var jag kan få tag i någon sådan skulle jag bli överlycklig!
Snöflinga
Lådor vet jag inte men det finns ju massor med krukor ... går inte det lika bra unsure.gif
hellen99
Krukorna är ju ofta runda och ganska djupa och då blir de svåra att gräva ned! wacko.gif
Kanske det finns fyrkantiga som inte är så djupa men de måste vara minst 40 cm breda?
Klematis
Fick reklam från Flower Shop. Där hade de långtidsvattnade balkonglådor. Kan det vara något tro. De är ju inte så djupa.
hellen99
smile.gif Kanske, har du någon web adress till dem, jag har aldrig sett till eller fått någon post av dem?
kioskdavid
Hejsan.
Har du kollat med någon kyrkogårdsförvaltning eller begravningsbyro tex.
Vi har en sådan självvattnande ca 40*25cm på graven och den köptes med gravstenen om jag minns rätt.
hellen99
De har kollat med dem och den billigaste och minsta sorten kostade 600:-, alldeles för dyrt för min ekonomi tyvärr sad.gif . Hopps därför att någon har tips på något som är liiiite billigare!
Åbo
Clas Ohlson har självbevattnande balkonglådor för 69 kronor. Dem kan man köpa på nätet också.

Blomlåda av plast med självbevattningssystem. Mått LxBxH 80x19x16 cm.

Kanske för långa för din idé?
Klematis
Det är nog en lokal affär då ingen kedja. Ingen hemsida.Blomsterlandet står med i reklamen så lådorna finns kanske hos dom oxå. Det verkar som om det är typ samma låder på clas ohlson som Åbo skrev. Samma längd.
Biggan_
Hammarplast har balkonglådor med vattenmagasin i längderna 600, 800 och 1000 mm. Hammarplast balkonglådor
Dessa finns nog i de flesta växtbutiker som säljer balkonglådor.
hellen99
Tack för alla svar, nu har jag hittat det jag sökte efter, Hammarplast verkar ha det jag vill ha. Lite smärre håltagningar i plasten bara så ska man nog kunna gräva ned den!
biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon