Full version: min potatis odling
Alexander-VG-zon3
hej hej
här är min bild som jagb tyucker är ett väldigt misslykcande odling av detta

så nu till frågan min andra odling går rätt tilll som man ska , men denna förhögblast å jätta jätte mycket rötter . så nu kan jag inte kupa upp mer jord har redan tat veck blad å så ,å det är svårt att vattna med så nu till kankse hjälpen vad tycker ni ska jag låta det bli en *växt* eller hur ska jag göra för att kankse får nåt från just denna odling .

hoppas ni förstår

tacksam
Whiskuchi
Tja, den verkar ju sitta för högt i krukan för att det ska bli potatis att tala om, så använd den som grön växt bara - och njut av blommorna när de kommer. Potatis till mat kan du sätta nu istället rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Whiskuchi @ 15-05-2006, 22:13)
Tja, den verkar ju sitta för högt i krukan för att det ska bli potatis att tala om, så använd den som grön växt bara - och njut av blommorna när de kommer. Potatis till mat kan du sätta nu istället rolleyes.gif

oki men då har ju ju en fin potatisplanta LOL
men har två nya odlinagr som bler till mat me tack ändå wub.gif
Pirum
Sätt ner krukan i en hink istället, och be till högre makter om att knölsättningen blir god i den närmsta tiden smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Pirum @ 15-05-2006, 22:28)
Sätt ner krukan i en hink istället, och be till högre makter om att knölsättningen blir god i den närmsta tiden smile.gif

jo jag har tänkt det mend det innebär att jag måste inprincip beskära veck mer än hälften av rötterna å haren hink på närmare en halv meter .
men jag har någ bestämnt mig för att det får bli en vacker växt istället wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon