Full version: Längatan till 6 juni
Anki V
Jag måste bara få visa hur det går när man är girig och sår mer än man har plats med. laugh.gif

Bakom ryggen på fotografen finns det en arbetsbänk med lysrör där det står krukor med liljor och luktärtor.

När jag ska äta så måste jag endera stå vid diskbänken eller bära ut allt på altanen.

Varje år är det samma sak.
ATT JAG ALDRIG LÄR MIG unsure.gif

/Anki
kerstin z5-6
ä... du är fortfarande rätt stillsam laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Anki V
Stillsam!!??

Jag bor i en "etta" utan växthus!!!

Hjärtevänne har flytt, barnen vägrar att hälsa på och barnbarnet kallar mormor "blomtokig". Det har aldrig varit så illa tidigare unsure.gif

Tidigare år var det några (små) flak med petunior, lobelia och några andra "sommar blommor"......
I år är det lysrör, perenner, pellargon, liljor, dahlior, kryddor wub.gif wub.gif
kerstin z5-6
som det ska va då.... fast idag är jag trött på rosor .. trodde inte man kunde bli det
jag har "krukat" 100 ... på nåt underligt vis är 70 st kvar blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif
Anki V
Ja... du har väl rätt, det är "frösåddsjukans" normala förlopp.laugh.gif

Det skulle har varit jättekul att komma på "morsdagsmarknaden" MEN jag väntar en massa rosor från Rosenposten och behöver få ner jord i mina "rosgropar" (bråda tider).

Jag har insett nu att jag inte klarar av att sålla resterande "jord" innan rosorna anländer så 10 m3 sållad matjord för 2300:- är beställd.

Är den också full med "diverse" och behöver sållas så kommer Hamilton att hitta en "lallande fåne" som behöver profesionell vård mellan Salsåker och Röviken.
/Anki
Maria i Helsingborg
CITAT (kerstin z5-6 @ 15-05-2006, 22:48)
som det ska va då.... fast idag är jag trött på rosor .. trodde inte man kunde bli det
jag har "krukat" 100 ... på nåt underligt vis är 70 st kvar blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif

Åh herre min skapare........du är tokig Kerstin! biggrin.gif
Ja, Du också, AnkiV tongue.gif
kerstin z5-6
vi vet .... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ullet
Kerstin, har du inte hunnit fler? *asgarvar* Trodde du hade hjälp i krukandet? *flinar brett* Så går det när beställafingret får för sig att få tuppjuck. *S*
Anki V
I natt får dom stå ute med fiberduk över ( alla utom dahliorna wub.gif )!

På tal om ingenting..... Jorden jag köpte verkade helt OK. Visst fanns det en del "oönskat" men ska man ha helt ren jord så måste det väl till en massa "kemi" eller torv/planteringsjord på påse wink.gif

Jorden kändes ganska porös och grusig och det tar jag som ett gott tecken i min zon/Anki
lyckero
Jag bara ler igenkännande!
Men jag har ju källaren att ha det värsta i.... Fast nu börjar min man att knota lite över att trädgårdsgångarna börjar bli belamrade med backar med små frösådder. Det är ju så praktiskt att placera dem i närheten av källardörren, och i trappan ner till källaren är det lite lagom skugga för avhärdningen och en smula solskydd... Vid ytterdörren är det ännu värre, så jag får väl ändå anse att jag har en tålig äkta hälft. wub.gif
Barnen får också lära sig att det finns många olika sorters växter. Minstingen på 3 1/2 år kan redan maskros,vitsippa,blåsippa, snödroppe och tulpan... De har dock inte flytt ännu!
Lyckero
Eva i Skåne
Tycker det är något igenkännande över din bild Anki, men nu har det mesta av mitt fått flytta ut på terasserna, under tak.

Varje gång jag ser detta inlägget undrar jag dock över datumet wink.gif Varför längtar du just till den 6 juni?
Anki V
6 juni är det magiska datumet här i Sundsvall som ska "garantera" att järnnätternas tid är förbi wacko.gif
/Anki
Eva i Skåne
Jaha. Anade att det kunde handla om detta.
Hoppas du/vi slipper några järnnätter alls. sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon