marskattan
Hejsan!

Hoppas det är okey att jag gör lite reklam för den nystartade "Ringsjöbygdens Trädgårdsvänner" som jag är med och "arbetar" för. Jag tyckte det var en underbar ide med en trädgårdsförening här i trakten och det tyckte nog dom övriga ca 200 personerna som dök upp för att lyssna på trädgårds"ikonen" Hannu Sarenström den 19 april i Bosjökloster.

Vad har vi då tänkt göra? Vad vinner du på att bli medlem?
Eftersom Ringsjöbygdens Trädgårdsvänner är en med i Riksförbundet Svensk trädgård så har man all den kunskapen och expertisen som ingår där. Exempelvis så kan man få telefonrådgivning av diverse trädgårdsexperter, man får rabatt på många plantskolor och andra bra ställen. Bland annat kan jag nämna att du som medlem hos oss får ett gratis årskort hos Bosjökloster mot uppvisande av medlemskort i kassan...

Ringsjöbygdens Trädgårdsvänner har planerat in följande saker den närmsta tiden:

Tisdag 30 maj - Privat rundvisning för medlemmarna i en privat trädgård.
OBS ENDAST FÖR MEDLEMMAR!!!

Söndag 11 juni, kl 11-13; Hallaröd skola, Höör
- Har du för mycket växter? Kom alla fröna du sådde upp? Eller är du på jakt efter det som inte grodde hos dig? Att komma och köpa är öppet för alla och är du medlem så får du även sälja.

Om detta låter intressant så gå in och titta på
http://www.geocities.com/ringsjotradgardsv...r/infosida.html
eller hör av dig med ett mail till mig så berättar jag mer!
*slut på reklamen för den här gången*
marskattan
Lyfter upp denna tråden igen och gör lite reklam för den kommande växtloppisen!!!

Det börjar bli dax att fundera över vad man har för mycket av och vad man kan sälja av (för att få plats med allt det andra man vill ha)

Eller så kan det ju vara så att det man sådde inte kom upp och man behöver leta upp nytt.

Då är en växtloppis perfekta platsen! Priserna är låga och man vet att det man köper är odlat med omsorg.

Att titta och köpa är öppet för alla, medans att sälja är förbehållet medlemmarna.
http://www.geocities.com/ringsjotradgardsv...r/infosida.html
Eva i Skåne
Den loppisen ska jag stå på smile.gif och det ska bli så spännande

Jag var inte på Bosjökloster, men har blivit medlem efter det.
stina
Åh, jag måste bara göra ett litet sidospårsinlägg! Jag blir så nostalgisk när jag ser att ni skriver om Ringsjön! Min mormor bodde i Fogdarp vid Ringsjön och där tillbringade jag många lyckliga sommarlov som barn.... Mormor är tyvärr död sedan många år, men jag kommer aldrig glömma hennes trädgård!!! wub.gif

(Sorry - hoppas jag inte sabbat tråden!!!)

/Stina
Eva i Skåne
Nej, det har du ju inte Stina smile.gif
Lite nostalgi passar väl bra när det handlar om trädgårdar. Alla har vi nog nån trädgård vi minns speciellt från barndomen. Jag har iaf också det sleep.gif

Ringsjö-trakten är härlig Stina wub.gif
stina
Jaaaa - sagolikt vackert! wub.gif
marskattan
kul att du oxå kommer att stå på loppisen Eva! Får man fråga vad du har för mycket av?

Jag passar på att göra så mycket reklam jag kan för den här loppisen, för ju fler som kommer och säljer samt ju fler som kommer och tittar/handlar desto bättre blir det. Och det hade varit helt underbart om det blir till en tradition.

Och du gör helt rätt Stina, nostalgi är ett måste... Det kanske var din mormor som fick dig inspirerad av trädgård. Och tänk vad kul om du på samma sätt kan inspirera någon annan!!!
Almdalen
CITAT (marskattan @ 24-05-2006, 00:09)
kul att du oxå kommer att stå på loppisen Eva! Får man fråga vad du har för mycket av?

Jag passar på att göra så mycket reklam jag kan för den här loppisen, för ju fler som kommer och säljer samt ju fler som kommer och tittar/handlar desto bättre blir det. Och det hade varit helt underbart om det blir till en tradition.

Och du gör helt rätt Stina, nostalgi är ett måste... Det kanske var din mormor som fick dig inspirerad av trädgård. Och tänk vad kul om du på samma sätt kan inspirera någon annan!!!

Visst är det meningen att det skall bli tradition, jag skall också sälja mitt överskott där. Vad det blir, får vi se den 11/6
/Ingegerd
Gurkan
Skördefest den 23:e September
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon