Hejsan!
Hoppas det är okey att jag gör lite reklam för den nystartade "Ringsjöbygdens Trädgårdsvänner" som jag är med och "arbetar" för. Jag tyckte det var en underbar ide med en trädgårdsförening här i trakten och det tyckte nog dom övriga ca 200 personerna som dök upp för att lyssna på trädgårds"ikonen" Hannu Sarenström den 19 april i Bosjökloster.
Vad har vi då tänkt göra? Vad vinner du på att bli medlem?
Eftersom Ringsjöbygdens Trädgårdsvänner är en med i Riksförbundet Svensk trädgård så har man all den kunskapen och expertisen som ingår där. Exempelvis så kan man få telefonrådgivning av diverse trädgårdsexperter, man får rabatt på många plantskolor och andra bra ställen. Bland annat kan jag nämna att du som medlem hos oss får ett gratis årskort hos Bosjökloster mot uppvisande av medlemskort i kassan...
Ringsjöbygdens Trädgårdsvänner har planerat in följande saker den närmsta tiden:
Tisdag 30 maj - Privat rundvisning för medlemmarna i en privat trädgård.
OBS ENDAST FÖR MEDLEMMAR!!!
Söndag 11 juni, kl 11-13; Hallaröd skola, Höör
- Har du för mycket växter? Kom alla fröna du sådde upp? Eller är du på jakt efter det som inte grodde hos dig? Att komma och köpa är öppet för alla och är du medlem så får du även sälja.
Om detta låter intressant så gå in och titta på
http://www.geocities.com/ringsjotradgardsv...r/infosida.html
eller hör av dig med ett mail till mig så berättar jag mer!
*slut på reklamen för den här gången*