emmsing75
På vår tomt har vi ett par gamla äppel, plommon och körsbärsträd och i år har vi tagit tag och beskurit dem men de behöver säkert också lite extra näring men hur ger man dem det? Kan man helt enkelt bara lägga ut tex kogödsel vid stammen och vänta sig att det ska sippra ner till rötterna eller ska man vattna dem med flytande näring? (I så fall måste man väl vattna med ohyggliga mängder om det ska ge någon effekt?)
Mia, zon 3
Jag tror att du kan hitta mycket info om sådant på Cillas hemsida, Juniper
Allis
Så här gjorde jag när jag gödslade mina träd:
Ja tog ett spett och gjorde ganska djupa hål runt trädet i kronans ytterkant med nån dm emellan. Sedan gödslade jag med ungefär en näve blåkorn i varje hål och vattnade wub.gif
Storåtjejen
CITAT (Allis @ 19-05-2006, 22:10)
Ja tog ett spett och gjorde ganska djupa hål runt trädet i kronans ytterkant med nån dm emellan. Sedan gödslade jag med ungefär en näve  blåkorn i varje hål och vattnade  :wub:

Så gjorde vi också efter råd från en som kan det där med träd rolleyes.gif
Whiskuchi
CITAT (Allis @ 19-05-2006, 22:10)
Ja tog ett spett och gjorde ganska djupa hål runt trädet i kronans ytterkant med nån dm emellan. Sedan gödslade jag med ungefär en näve blåkorn i varje hål och vattnade wub.gif

Smart, jag har också undrat hur man gör på smidigaste sättet rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon