Maggan H
Jag kan knappt komma in i mitt lilla växthus nu, det är tom risk att bara vända sig därinne! Nu måste alla sommarplantor snart ut, annars blir jag galen, det är ju mer som ska in över sommaren som behöver komma igång. tongue.gif

Floppy
ohmy.gif huh.gif ...jag säger bara OJ, OJ OJ vad du hade det trångt om fötterna... tongue.gif smile.gif wub.gif
fandolin
Det ante mig att du var från Skåne. Själv har jag plats för party i mitt växthus här i zon 4..
Maria i Helsingborg
.......så grönt och grannt! smile.gif
fandolin
Instämmer! Vackert. Insåg att mitt inlägg verkade synnerligen avundsjukt. (Och ett visst uns av avundsjuka kan man väl känna när frosten nyper om nätterna). Men som sagt. Underbara bilder!!
Gurkan
Ser härligt ut men jag vet hur jobbigt det är att försöka få nåt gjort när det är trångt ... man måste flytta 11 grejer för att komma åt en ... hinner snubbla över 17 å trampa i 4 andra ... man blir galen till slut men det är ju underbart när det växer.

Det ser verkligen fantastiskt ut.

Så här såg mitt ut för tre veckor sen ...

Förra veckan såg det ut såhär :

Det går undan när det väl bestämt sig för att börja växa på allvar ... HJÄLP !!
ewa zon 3
CITAT (Margareta Hansson @ 16-05-2006, 13:21)
Jag kan knappt komma in i mitt lilla växthus nu, det är tom risk att bara vända sig därinne! Nu måste alla sommarplantor snart ut, annars blir jag galen, det är ju mer som ska in över sommaren som behöver komma igång.  :P

Fint men trångt smile.gif Du får väl nästan hålla andan där inne så att du inte råkar andas omkull något tongue.gif

/Ewa
uno
Hyllorna är intressanta. Berätta om dem och var de finns att köpa.
fruberglund
Jättefint! Här får mina trängas inomhus...JAG VILL OCKSÅ HA ETT VÄXTHUS *BUHU* biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Lena Fransson
ohmy.gif blink.gif Hur gör du? När börjar du på året för att få så mycket redan nu?
Jag har precis byggt i hop mitt första växthus så nu börjar min resa.
Härligt att se dina bilder!
Mvh
Lena
Maggan H
Jag börjar så i februari, förutom nån enstaka tjuvstart i januari när man inte kan hålla sig längre! tongue.gif Jag pytsar ut i omgångar i frostfria boden där jag har ett lysrör. Värmefläkten åkte ut i början på april i växthuset och då fick allt som hade grott inne och det som stod på tillväxt i boden komma in. Sen - ja, det växer ju biggrin.gif - ibland mer än man hade räknat med... blink.gif
Katti med torpet
Läckert men trångt!
Imponerad av att du klarar att sköta växterna när det är så trångt, jag tycker det är svårt att se att vattna och upptäcka när det behöver omplanteras om de står för tätt.

Själv har jag börjat ge bort blommande tobaksplantor och petunior (de blommar visserligen inte för jag har topat dem flera gånger.
Hjälmbönor har jag sått för första gången och de blommar för fullt, uppspaljerade längs kortsidan. Ljuvligt vackra, Luktärter släng er i väggen säger jag bara!

Uno, din fråga om Margaretas hyllor får hon väl svara på själv men de gröna trådhyllorna är misstänkt lika de jag har. Ett 2x3 meters växthus från Överskottsbolaget el likn. (jag har det som innerväxthus på vintern, klätt i bubbelplast). Suveränt mycket hyllmeter för rimlig peng.
Maggan H
CITAT (uno @ 19-05-2006, 05:12)
Hyllorna är intressanta. Berätta om dem och var de finns att köpa.

Såg inte ditt inlägg förrän nu!
De långa hyllorna är hemmagjorda av skivorna som omgav vår kyl/frys i köket, de åkte ut när vi bytte. Stativet är fått av en kille som jobbar med aluminiumprofiler. Passar perfekt, tar upp hela ena långsidan. De gröna näthyllorna är som 'Katti med torpet' säger, köpt för 199 kr på Lidl för 2 år sen. smile.gif
Allis
CITAT (Katti med torpet @ 28-05-2006, 08:43)
Läckert men trångt!
Imponerad av att  du klarar att sköta växterna när det är så trångt, jag tycker det är svårt att se att vattna och upptäcka när det behöver omplanteras om de står för tätt.

Själv har jag börjat ge bort blommande tobaksplantor och petunior (de blommar visserligen inte för jag har topat dem flera gånger.
Hjälmbönor har jag sått för första gången och de blommar för fullt, uppspaljerade längs kortsidan. Ljuvligt vackra, Luktärter släng er i väggen säger jag bara!

Uno, din fråga om Margaretas hyllor får hon väl svara på själv men de gröna trådhyllorna är misstänkt lika de jag har. Ett 2x3 meters växthus från Överskottsbolaget el likn. (jag har det som innerväxthus på vintern, klätt i bubbelplast). Suveränt mycket hyllmeter för rimlig peng.

Vad är Hjälmbönor?
. Jag har aldrig hört talas om dom . Har du nån bild ? rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon