Full version: Nu finns det en knopp
Helen i Skåne
Jag fick hjälp tidigare i en annan tråd angående främmande växter i min nya trädgård. Nu har en av de växterna börjat få knoppar och jag undrar om det inte är den där gula vallmon som jag misstänkte? Knoppen är hårig och ganska rund. Är det så har jag sådana i hela trädgården! Och jag som inte vill ha gula blommor...

Camassia som flera gissade (på en annan bild) har börjat slå ut och det är rätt. Men blir den hög? Den bor tillfälligt under rhododendronen medan stora rabatten är under konstruktion
Ophelia
Märklig knopp, fina blad. Jag har för mig att den där blomman är av en mycket gammal art som är oförändrad sedan istiden. Var och tittade i Lotte Möllers trädgård i Malmö och hon informerade om denna märkliga växt.
yla
ser ut som en vallmo
malin72
sad.gif det är nog den gula vallmon du tror tråkigt att du inte gillar gul, vallmo är ju duktiga själv spridare så det kan ju bli en del rolleyes.gif
visa den sen när den slagit ut jag gillar vallmo brukar plocka lite frö kapslar här och där wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon