Full version: Taklöksviva
akagebeck
Hej!
Jag läste i en bok om taklöksviva och skulle väldigt gärna försöka få tag på frön. Är det någon som har nåt tips om var man får tag på frön? Verkar inte finnas på de vanligaste fröfirmorna.
jennyp
prova köp en påse blandade taklöksfrön och se vad du får upp? jag har satt en hel på se såna nyss, men det syns inte än vad det är som kommer.
kerstin z5-6
Androsace sempervivoides -, Taklöksviva finns ofta i STA s frölista -gå med där så kan du beställa .. och ..den går inte att få upp med frö från den vanliga taklöken :)Sempervivum tectorum
jetn
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-05-2006, 18:00)
Androsace sempervivoides -, Taklöksviva  finns ofta i STA s frölista -gå med där så kan du beställa .. och ..den går inte  att få upp med frö från den vanliga taklöken :)Sempervivum tectorum

Vad är STA? Är helt tokig i allt vad taklök heter och vill också ha wub.gif
kerstin z5-6
Jag kanske uttryckte mej oklart smile.gif
Taklöksviva heter Androsace sempervivoides -är alltså en del av Androsace släktet

Taklök heter Sempervivum tectorum och är en annan växt , brukar i och för sig finnas även den , av lite olika sorter i frölistan smile.gif

Androsace av olika slag finns ofta i STA -sällskapet Trädgårdsamatörernas frölista .

Är du växtintresserad ska du absolut gå med -frölistan kommer lagom till jul -och du beställer som medlem för mycket billig peng -60 kr nånting för 20 sorter

Här hittar du info om STA

Kolla in länken ovan så ser du hur du blir medlem
jetn
CITAT (kerstin z5-6 @ 21-05-2006, 09:19)
Jag kanske uttryckte mej oklart smile.gif
Taklöksviva heter Androsace sempervivoides -är alltså en del av Androsace släktet

Taklök heter Sempervivum tectorum och är en annan växt , brukar i och för sig finnas även den , av lite olika sorter i frölistan smile.gif

Androsace av olika slag finns ofta i STA -sällskapet Trädgårdsamatörernas frölista .

Är du växtintresserad ska du absolut gå med -frölistan kommer lagom till jul -och du beställer som medlem för mycket billig peng -60 kr nånting för 20 sorter

Här hittar du info om STA

Kolla in länken ovan så ser du hur du blir medlem

Jpelar ingen roll att det inte är "riktig" taklök, vill ändå ha den rolleyes.gif
Tack för länken, jag ska kolla upp den ordentligt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon