Mikaela
Har sökt efter bilder på Internet men hittar inga som visar bladen (eller som liknar min planta..) Är det lavendel? Kommer inte ihåg om jag satte andra frön i lådan eller inte. Om det är lavendel, klarar den av att bli omplanterad?

Mvh Mikaela

Cirka 10 cm hög
Annkina
Kan inte svara på vad det är, men ser inte ut som min lavendel i alla fall.
silas
jag har visserligen aldrig odlat lavendel från frö, men jag har svårt att tänka mig att det där är lavendel. den vuxna plantan ser helt annorlunda ut, med grågröna flikiga blad (mer som rosmarin)
Mikaela
Det är jättekonstigt för jag vet att jag satte lavendelfrön i den lådan och nu kommer det upp 3 plantor stiligt i rad..
Ska bli intressant att se vad det blir smile.gif

Mvh Mikaela
Biggan_
Det är inte lavendel! Så här ser lavendel ut Lavendel
Om man gnider ett lavendelblad med fingrarna så doftar det starkt av lavendel.
Floppy
CITAT (Mikaela @ 17-05-2006, 15:06)
Har sökt efter bilder på Internet men hittar inga som visar bladen (eller som liknar min planta..) Är det lavendel? Kommer inte ihåg om jag satte andra frön i lådan eller inte. Om det är lavendel, klarar den av att bli omplanterad?

Mvh Mikaela

Cirka 10 cm hög

Har inte en aning om det är lavendel eller inte men hade jag varit dig så hade jag iaf planterat om dem till egna krukor...de är ju så stora nu så gör det... smile.gif
Alexander-VG-zon3
det är inte lavendel

lavendel ser ut så

(min uppstammad)
rosmarin ser ut så här

så jag vet inte vad din är men ingen lavendel wub.gif
Alexander-VG-zon3
det är kankse lagerblad eller det ser kanks einte ut så
Merlin
Det ser ut som ett besvärligt ogräs som jag har i min trädgård tongue.gif tongue.gif tongue.gif Lävendel är det absolut inte!!!!!
Åsa, mälardalen zon 2
Jag tycker det ser ut som pilört (= ogräs)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon