Full version: Frisör efterlyses!
Emma_
Hej allihop!

Nästa onsdag ska jag till frissan och rakpermanenta och toppa håret, är trött på mina långa lockar och vill ha det rakt. tongue.gif
Jag är blond egentligen, men färgar håret mörkt rödbrunt och det var ett litet tag sedan sist så jag har lite utväxt. Det är inget som stör sådär jättemycket, men jag tänkte ändå att jag skulle färga om det ganska snart.

Nu till frågan! Jag vet att det är något med permanent och hårfärgning som inte går hop riktigt, men har för mig att det är EFTER permanenten man inte ska färga det inom två veckor eller något sånt där. Så om jag färgar det nu innan jag går till frissan borde det inte vara någon fara väl? Eller gäller det innan permanent också?

Mvh Emma smile.gif
anna_rispan
men det låetr ju jättefint med lockigt ljus hår. avis. jag har spikrakt hår som aldrig vill krulla sig.

men tyvärr kan jag inte svara på din fråga. om ingen här kan svara så kan du säkert få svar av frissan du ska till.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag är inte frisör men man sa alltid först permanenta håret sedan vänta 2 veckor med färgen. Så gör jag även när jag skall göra slingor i håret.

Elisabeth
Emma_
Tack till båda två! Både för komplimangen och svaret. Då väntar jag med att färga. tongue.gif

Och anna_rispan: Man vill ju aldrig ha det man föds med. tongue.gif Blond har jag dock inte varit på rätt så länge, och det är bara fint på sommaren, på vintern blir det ju sån där tråkig färg när det inte bleks av solen. Och lockarna har jag bara tröttnat på för tillfället, de kommer ju tillbaks när permanenten går ur. Och det är nog tur det, annars hade jag saknat mina lockar! rolleyes.gif
misSophie
Frisör här!

Du bör färga efter permanent pga att den bleker färgen. NÄR du ska färga dig avgörs av konditionen på ditt hår. Rådgör med din frisör.

Lycka till!

Vill du fråga mera, får du gärna ta kontakt med mig.
Kram misSophie
Magdis
Emma, vad synd att inte du och jag helt enkelt kan byta hår för jag har spikrakt, mörkt kastanjebrunt hår. Jag skulle gärna prova nåt annat men att bleka mitt hår skulle aldrig funka. Det skulle bli orange. Permanentat håret har jag gjort några gånger och det blir heller aldrig bra.
Emma_
CITAT (misSophie @ 17-05-2006, 21:09)
Frisör här!

Du bör färga efter permanent pga att den bleker färgen. NÄR du ska färga dig avgörs av konditionen på ditt hår. Rådgör med din frisör.

Lycka till!

Vill du fråga mera, får du gärna ta kontakt med mig.
Kram misSophie

Tack tack! Jag ska fråga henne när jag är där. Hoppas nu att det blir bra, är lite rädd att det bara ska bli en stor burrig buske av mitt hår. wink.gif

Emma
Emma_
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-05-2006, 21:36)
Emma, vad synd att inte du och jag helt enkelt kan byta hår för jag har spikrakt, mörkt kastanjebrunt hår. Jag skulle gärna prova nåt annat men att bleka mitt hår skulle aldrig funka. Det skulle bli orange. Permanentat håret har jag gjort några gånger och det blir heller aldrig bra.

Det där låter ju som en dröm!! Precis så vill jag ha mitt hår.. Men tekniken går framåt Magdis, så en dag kanske ett hårbyte blir möjligt. laugh.gif

Emma smile.gif
fruberglund
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-05-2006, 21:36)

Nej inte själv kanske men på salong. Fast man får nog göra det i flera steg beroende på hur ljust du vill ha. Jag håller ju på att bli blondin nu, se här biggrin.gif Ska till frissan igen sista maj och bleka ännu mer, vill ha riktigt ljust som på bilden i länken.

Så visst går det, beror bara på hur mycket man vill lägga på det. Jag går ändå till frissan och färgar osv. Det + mina naglar är min lyx jag lägger på bara mig. Vill ju känna sig fin även fast man blivit mamma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon