Full version: Träväxthus
nybyggare
Planerar för växthus, och det finns ju att välja på tongue.gif tongue.gif !
Har sett underbart vackra hus i trä på nätet, tillverkaren rek vit linoljefärg.
Nån som testat?
Blir det mycket skrapa och måla om? Tänker på värme och fukt! sad.gif
Maken sa spontant " Vi har ett stort hus att måla, skall du skaffa ett växthus som skall målas också? Du e´galen!!!"
Gurkan
Ja se makar, dom säger så många konstiga saker ...

Koll här så länge, du kan hitta info om träväxthus med riktig kvalitet på denna sida och även lite om hur man ytbehandlar och om hållbarhet.

http://www.florum.nu/

Jag har fönsterbågar och karmar på mitt förråd och jag kan lova att dom varken är skrapade eller målade sen 20-talet ... däremot tillverkade av virke med kvalitet, dom ser lite skamfilade ut men håller utan problem. Mina nya fönster från 70-talet är genomruttna ... det är skillnad på trä och trä.

Strax kommer Kerstin och sjunger ytterligare lov över dessa underbara hus misstänker jag.
kerstin z5-6
tralala.... bla bla bla ..smile.gif De är utmärkta o behöver inte målas o skrapas alls , ev borstas o oljas in med svamp igen ..om 10 år laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon