Elisabeth P
Jag frösådde två olika aklejor, flikanemon och slingerhjärta i slutet på januari.
De har stått ute hela tiden så de har fått en rejäl köldperiod, men tyvärr tar sig inte dessa sad.gif .
Är det något som jag gör fel? Eller tar de extra lång tid på sig? Än är det kanske inte tillräckligt varmt? Bör jag ta in dem en period för att de ska komma igång?

Lisa
Lady Hamilton
Om du ff har dem ute så har det nog varit för kallt för att de ska ha hunnit att bli något än
lyckero
Om du har plats och vill snabba på dem lite kan du säkert ta in dem så att de får gro. Tänk bara på att du måste avhärda dem innan du planterar ut dem igen sedan.
Mina frösådda aklejor har precis kommit igång ute hos mig i zon 1.
Lyckero
Elisabeth P
Okej, tror att jag tar in dem då. smile.gif
Visst va det så att de inte behöver speciellt ljus medan de gror utan endast värme, eller????

Lisa
Lady Hamilton
Det kan inte vara någon fara nu med ljuset smile.gif Så ta in och låt dina plantor gro Sedan kan du placera dem ljust. Vi måste ju tro på att solen snart skall börja skina ordentligt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon