Full version: LILJEKONVALJ
Bengt i Särö
lissa
Åh,vad fina dom är!!! Jag var överlycklig för att jag hittade ett par "lökar" att sätta, 2 fick blommor som i det närmaste blev bortluktade av min näsa tongue.gif .dom andra hoppas jag växer tll sig till nästa år..men jag kommer inte kunna få såna där som på din bild någonsin pga klimatet.
Är det dina egna)) om det är det kan jag bara gratta smile.gif
Yin o Yang
Jag har massor med knoppar i mina liljekonvaljer i år wub.gif och de verkar föröka sig imed god fart smile.gif . Månne man måste se upp, så att de inte tar över rabatterna helt wink.gif
Aries
Här fullkomligt väller det av liljekonvaljer i backarna. De har börjat att krypa in i rabatterna också och det är väl inte lika roligt men fina är de! biggrin.gif
lissa
Nu känner jag mig väldigt avundsjuk...
Vad tycker ni att jag ska göra med mina...ska jag plantera alla i samma kruka eller ska dom fortsätta separata???Måste ju planera för nästa år tongue.gif
Apropå...vad använder ni för jord?? eller har alla dom i rabatterna eller liknande???
Med lite hjälp kan kanske jag också få njuta av doften nästa år rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon