Full version: Pelargoner
tintin62
Varför torkar knopparna på mina pelargoner? Dom kommer jättefint men sen torkar dom och vissnar...nån som vet varför?
Linda_A
Inte för att jag har något svar på din fråga. Men jag tror att det hjälper om du kan säga sort på pelargonen, hur står den, närning m.m.
Margith
Om knopparna torkar på dina pelargoner är det ett tecken på att nåt inte är som det ska!
För att kunna svara på frågan vore det, precis som Linda A skriver, bra att veta om vi pratar om en zonal, eller en engelsk, eller...?
Jag skulle också vilja veta om de är nyköpta eller övervintrade och hur stora de är?

Möjliga felkällor är: dålig jord, för lite näring, för lite vatten, för lite sol, för lite värme, knoppar i alltför små sticklingar, alltför stor skillnad i skötsel (då menar jag att komma från yrkes-växthus till "ditt köksfönster" smile.gif )

Ja, du fick inte mycket hjälp av mig sad.gif berätta mer smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon