catlady
Jag satte en sommarblandning som egentligen var till för att skapa lite ängskänsla i en trädgård, och jag har tyvärr bara balkong. Men vad är det jag fått? Det syns inte på bilden men den lilla längst ner till vänster har en rätt tjock och hårig "stam". Tacksam för svar eller gissningar! smile.gif
Maria i Helsingborg
Lite rölleka, prästkragar, förgätmig ej/ringblommor och solhatt, kanske........bl.a? wink.gif
catlady
Ok! men vilken ordning menar du? Har letat på nätet, men oftast finns bara bra bilder på själva blomman - inte bladen. Jag antar att i terrakottakrukan är det rölleka, och sedan kanske är det den längst ner till höger som är solhatt? Menar du att den stora i bakgrunden är förgätmigej och den lilla i mitten där framme är prästkrage? Jag är så himla ny på det här, så jag är tacksam för all info! smile.gif wub.gif
Maria i Helsingborg
Överst är nog en ringblomma - men jag är också amatör! - kan nästa från vänster vara en sådan där..........Gustavs Öga-ngt?......ja, terrakottan gissar jag på rölleka. Nästa phlox?, prästkrage och solhatt?
Jag hoppas att ngn som KAN hjälper dig! rolleyes.gif
catlady
Jag har aldrig hört talas om phlox eller gustavs öga förut, men det kanske de är. De andra fyra tror jag du hittat rätt på! Tack för hjälpen wub.gif
*Stintan*
Längst ner till vänster är zinnia, längst ner i mitten ringkrage, i fyrkantiga är det ringblomma och nånting mer. rolleyes.gif
catlady
Oj! Ännu en sort jag inte hört förut, zinnia. Tack för svar! Du har rätt, jag tycker nog vid närmare eftertanke att bladen liknar mer ringkrage än prästkrage. Och jo, något annat har smugit sig in med ringblomman... Det var svårt att se vilka som hörde ihop vid första omskolningen.
Är det någon som vill gissa på vad som står i den turkosa hinkkrukan? smile.gif
Gåsis
Kanske tobaksblomma, säger en som aldrig sår ettåringar wacko.gif Stog det inget på påsen som kan ge några ledtrådar?

/Åsa
*Stintan*
Ibland brukar det finnas nån sorts brudslöja i dom där blandningarna