Full version: Vilda djur
Inga från Närke
Dessa fotade jag i morse på väg till jobbet. Men är det hona och hane eller hona med unge, det var rätt stor skillnad i storlek men de har väl inte ungar nu eller?

Gossen Ruda
Det är med stor sannolikhet en lite mindre hane som uppvaktar den större honan. Då springer han runt henne och buffar på henne samtidigt som han håller på med snörvlande ljud.
cic
ohmy.gif Va?! Kan du höra hur dom låter?! ohmy.gif

rolleyes.gif
Inga från Närke
När jag fick syn på dem så låg den "lille" på sidan spratlandes med benen och det verkade som de bråkade med varandra, eller att den större hjälpte till att vända den lille rätt, men när jag kom närmare lugnade de ner sig, så det kanske är som du säger.
Vi får väl se i sommar om det kommer trippandes några små.
Gossen Ruda
CITAT (cic @ 19-05-2006, 20:47)
ohmy.gif Va?! Kan du höra hur dom låter?! ohmy.gif

rolleyes.gif

Jag har la vatt me förr, va. Som åskådare
Limeblossom
Jag har också sett igelkottar göra "det" och dom låter en del smile.gif
*Felix matte*
Oj vad fina bilder Inga smile.gif
Jag har sett igelkott en enda gång wub.gif
zaaritha
Vi har nu tre kottar i trädgården!
I olika storlek!
De får kattmat o vatten o är faktiskt ganska orädda!
mamamaggan
CITAT (Gossen Ruda @ 19-05-2006, 20:35)
Det är med stor sannolikhet en lite mindre hane som uppvaktar den större honan. Då springer han runt henne och buffar på henne samtidigt som han håller på med snörvlande ljud.

Jaha, då förstår jag vad igelkottarna under vår trapp höll på med häromdagen. Ett mycket högljutt snörvel minsann. Och det höll på i flera timmar.

Då kanske vi kan räkna med att få se ungar så småningom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon