Full version: Arbeta med huset
Inga från Närke
Nu har gubben börjat med vårt arbete inför sommaren, dräneringen. 2 stycken trappor skall bort med bilhammare. Detta är huvudentréns trappa. Gubben tar en välbehövlig pause.

AnitaO
Rejäla sommarprojekt med andra ord.
Lycka till! Det blir nog rörigt och smutsigt ett tag på tomten, men skönt att få det gjort.
Inga från Närke
Arbetet har gått framåt:

men trädgården ser för dj...il ut, jag är tjutfärdig nästan. Tur att framsidan är intakt så man kan njuta lite.

Fler bilder finns i albumet Projekt.
Inga från Närke
En liten rapport om vårt projekt i sommar och i höst.
Dräneringen har gått bra trots värmen och nu börjar det ta lite form med nya entreér.
Så här såg groventren ut tidigare

Idag ser den ut så här.

Innertaket har infälld spotlite och även garaget till vänster har fått det ovanför dörren med rörelsevakt. Räcket är samma som vårt staket. Det kommer att bli plattor framför trätrappan som blir sammanhängande med finentren när den börjar ta form men det blir nog inte förän nästa år. Uppbyggnad av altanen kommer här näst och de nya blomrabatterna.

Vill ni ser hur det går framåt kolla i albumet Projekt. Men det blir inte så många nya bilder för det tar tid att återställa allt.
*Felix matte*
Oj vilket jobb i den värme ni haft hela sommaren!

Så fint det blevi groventren. smile.gif
Inga från Närke
Tack för det.
Jo gubben har haft det jobbigt, jag var bara arbetsledare och hade hand om vätskekontrollen och energiintagen. Ringde fixa material m.m. Vi har haft lite hjälp med grävningen, sedan fick vi låna en liten schaktmaskin för att fylla igen och köra singel o sand så det har ju underlättat lite. Men än är det mycket kvar och nu har vi ju börjat jobba igen så det blir ju inte så många timmar/dag för gubben att hållas. En jobbarkompis har klippt gräset 2 ggr och svåger min har varit när och hjälpt till några ggr bl.a. i dag.
*Felix matte*
Teamwork brukar ge gott resultat. smile.gif
Inga från Närke
CITAT (Felix matte @ 06-08-2006, 22:33)
Teamwork brukar ge gott resultat. smile.gif

Jo det har fungerat bra. Jag har ju även tagit hand om övriga trädgården den som var orörd med rensning, vattning m.m. Kan inte göra så mycket tyngre arbete tyvärr är bara ivägen och det är bättre han får bygga i lugn och ro efter sina ideer han har i huvudet bla.a. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon