Full version: PAPEGOJBALSAMIN !
Birdie
Vet någon i vårt avlånga land var jag kan få tag på en Papegojbalsamin?
Jag har sökt med ljus och lykta men inte hittat någon!
HJÄLP, TACK!
jennyp
Jag har också letat men inte hittat, så jag väntar spänt på svar smile.gif
Birdie
Hej Det finns även Papegojnäbbsbalsamin, den är jag också intresserad av Någon som vet?
marskattan
Är det denna ni menar?

Den säljs nere i Malmö på Trädgårdspaletten, och jag var där i tisdags på "klubbkväll" med Skånska trädgårdsföreningen och tydligen så ska han vara den enda som säljer den i Sverige. Men sen vet jag inte hur bra det stämmer.

Men jag ska åka tillbaks till Trädgårdspaletten inom två veckor och handla andra saker, jag skulle ju kunna köpa den här plantan om ni kan tänka er att betala vad den kostar samt porto hem till er.

OM ni nu inte hittar den på "hemmaplan"

Tillägg:
För ca 3 veckor sedan kostade sticklingarna 15 kr styck, men jag vet inte om denna storlek finns kvar. I tisdags hade han plantor men vet ej vad dom kostade.
Birdie
Hej igen!
Nu blev den regniga dagen mycket soligare!
MEN, jag söker fortfarande den bleka varianten=papegojbalsaminen
jennyp
CITAT (marskattan @ 20-05-2006, 12:10)
Är det denna ni menar?

Den säljs nere i Malmö på Trädgårdspaletten, och jag var där i tisdags på "klubbkväll" med Skånska trädgårdsföreningen och tydligen så ska han vara den enda som säljer den i Sverige. Men sen vet jag inte hur bra det stämmer.

Men jag ska åka tillbaks till Trädgårdspaletten inom två veckor och handla andra saker, jag skulle ju kunna köpa den här plantan om ni kan tänka er att betala vad den kostar samt porto hem till er.

OM ni nu inte hittar den på "hemmaplan"

Tillägg:
För ca 3 veckor sedan kostade sticklingarna 15 kr styck, men jag vet inte om denna storlek finns kvar. I tisdags hade han plantor men vet ej vad dom kostade.

jag är absolut intresserad.
lilla mamma
Jag med
Flamingon - växtgalning
även jag hoppar in och är intresserad.

har haft en stickling innan men det visade sig att den hade trips från start och smittade ner en hel del av mina andra växter mad.gif fick kassera rätt många..
jennyp
Det finns papegojnäbb på tradera i alla fall wink.gif
lilla mamma
Tradera undviker jag gärna nuförtiden
igl
CITAT (lilla mamma @ 21-05-2006, 16:28)
Tradera undviker jag gärna nuförtiden

jag har både den som visats på bild och en variegerad. jag kan nog ta några sticklingar per planta om den är någon som är intresserad. ni kan ju maila mig.
mvh
inger
lilla mamma
Jag måste nog förklara mig, Tradera krävde mig på pengar fast allt var betalat i tid och infaxat kopia på kvittot tre gånger.
Nej, det var och blev inget kul.
Men du Inger jag mailar dig
marskattan
Tänkte göra en liten dubbelkoll, jag åker till Malmö imorgon så om det var någon som ville att jag skulle köpa till er så skicka ett PM till mig.

Det är lika lätt för mig att handla 2 växter som 12 men att köpa något som ingen vill ha känns lite onödigt, därför frågar jag en extra gång.
marskattan
Nu har jag varit och handlat! Sticklingarna av papegojnäbb var slut och nu såldes dom som stora plantor i stället. Jag har tagit en bild och lägger in för att ni ska se hur dom ser ut.

Priset jag betalade var 35 kr per kruka, och vad portot går på vet jag ännu inte. Men jag förpackar NOGA i hård kartong samt pappar/stötdämpande innuti.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon