Full version: Buskar framfr lagrden
Trissa
Jag skulle vilja plantera buskar lngs med lagrdsvggarna, men vet inte riktigt vilken sort jag ska vlja? Det r vsterlge, och ganska skyddat. Behver inte vara ngra som blir jttestora, eftersom det finns fnster, 1,5 meter rcker gott. Bonus r ngot som blommar, r hrdigt och vintergrnt, men egentligen skulle jag bara vilja ha NGOT. smile.gif
Cilla
Dr behver du inrikta dig p torktliga, vrmelskande buskar. Ngot vintergrnt som tl den torka som blir intill ladugrdsvggar kommer jag inte p.

Dremot mnga av vildrosorna (Rosa canina, R dumalis, etc) och flera av pimpinellerna, t ex Rosa Pimpinellifolia Plena, dvs Finlands vita ros.

Sln, prunus spinosa blommar vackert p bar kvist om vren och tl ocks torka vl.

Slr du med namnen p google och bilder fr du upp mngder.
KURT
Brbuskar blommar visserligen knappast med fina blommor, men kan ju bli vackra med br p. Man kan bde ha frivxande eller splajerade brbuskar, vinbr, bjrnbr eller krusbr kan alla splajeras .
lyckero
Buddleja - fjrilsbuske tl torka bra, landstok r ju ocks ett ganska skert kort. Tyvrr r ju ingen av dem vintergrn...
Lyckero
Trissa
r det frsent att gra ett nytt frsk med buskplanteringen nu? Det frsket jag gjorde i somras sammanfll nmligen med Den Stora Torkan.... Efter 3 veckor trttnade jag p att vattna, varp allt tvrdog naturligtvis. sad.gif
Ncken
Var bor du? Hr i skne r inga problem lnge n.

r det en rd lagrd eller?

Har du ingen bild s r det lite lttare och hur lget i vrigt r?
kerstin z5-6
Rosor , mot falurd ladugrdsvgg r jttevacket smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon