Full version: är det åkervinda?
malin72
detta växer en massa!!!!!!! har en tanke att det är åkervinda sad.gif sad.gif

stämmer det eller för då har jag jobb att göra unsure.gif
Gåsis
Jag tror att det är åkervinda, men det skulle kunna vara snårvinda som är ännu värre och har djupa rötter. Åkervindan är spädare i växtsättet och har lite smalare blad. Det märks när du börjar gräva.

/Åsa
renate
Det är bara att gräver innan du har en hel skog av detta ogräset.
malin72
var ute nu och drog i en den, släppte lätt ska gräva imorrn och se om det är djup eller inte hm
mad.gif mad.gif
Eva 33c
Dina plantor ser ut att vara fröplantor, tycker jag i allafall. Ser det inte ut som hjärtblad de där första bladen som är helt annorlunda? De borde inte finnas om det var skott från en äldre planta. Om det är fröplantor så är det ingen panik i allafall. Deras rotsystem kan inte ha hunnit bli alltför omfattande än. Eventuellt skulle du kunna plocka upp en i en kruka, bara för att se vad det verkligen är. rolleyes.gif Om du är nyfiken. Jag har gjort så ibland och på det sättet lär man sig känna igen ogräsen i sin egen trädgår i alla fall!
malin72
Eva!!! ja det var smart och det stämde rötterna var lätta dom lossnade jätte enkelt.... nu sitter jag mest och undrar över svampen som växer runt klätterrosorna mad.gif mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon