malin72
detta återkommer varje år usch mad.gif mad.gif
vill inte ha svamp i trädgården VAD är det????
malin72
ingen som vet ogräset heter eller vad det är??? det vid sidan om svamparna sad.gif sad.gif
lillgull
Är det gula blommor på ditt ogräs senare på säsongen?? Som gula klockor på en lång ranka?
Sånna har jag också..
River man upp dom med rötterna ser rötterna långa , rätt grova och vita och rödflammiga på ytan. Jag har i höstas grävt upp en rabatt med detta (föregående ägares plantor) och grävt En meter djupt(!!!! ), trodde jag hade fått bort alla rötter, men det kommer ändå små plantor här och där i i den nya rabatten. SATAN! Rotsystemet Verkar vara precis som myntans rotsystem, det skjuter skott på varje liten rotbit!
Jag tror att denna växt var vanlig i villaträdgårdar på 70-talet.. sad.gif jag har ingen bild på blommande ogräs växter än.. Men i sommar kanske vi kan jämnföra bilder? unsure.gif
malin72
japp det kan vi göra vi sparar lite av det och tar bilder inte för att man vill men hm för skojjs skul rolleyes.gif
lillgull
Hej igen Malin.. Jag letade på google för att försöka hitta den växt jag har. Det skulle kunna vara den här som jag hittade på bild. Jag är inte säker eftersom jag kan ju inte jämföra rotsystem eller nånting, det är ju bara en bild på n gul blomma eg. Men så här ser iallfall mitt "ogräs ut" när det blommar. Jag har dessutom massor med kvickrot som kväver och snor näring ifrån allt. När jag rensat ut den gula växten och kvickroten så tro om min förvåning när jag upptäckte i år att jag hade ett löjtnantshjärta och två stora irisknölar som har fått blad! Efter två år i trädgården så har jag ännu inte upptäckt allt! wink.gif

Men du! sök på google med orden ogräs Svamp.. Så kanske du kan hitta något om svampen.
Jag sökte på google bilder efter orden ogräs gul blomma

http://www.odla.nu/album/data/lillgull/4787_p49594.jpg
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon