Full version: ny köpt idag namn?
malin72
vad på växt marknad idag för området....kan väl vad vissa kalla på ett hm men vore roligt med namn biggrin.gif biggrin.gif
fandolin
Den första från vänster tycker jag ser ut som en trädgårdseternell, Helichrysum petiolatum, den andra vet jag inte. Den tredje är någon slags primula och den fjärde en smörboll.
malin72
tack för svaret ska genast skriva ner det rolleyes.gif
malin72
missade den ena på den andra bilden....den som är närmast vad heter den då??? unsure.gif unsure.gif
CarMa
Den andra ser ut att vara tolvgudablomma.
Jag har oxå fyndat på växtmarknad idag tongue.gif tongue.gif tongue.gif
malin72
aha vad kul....
ja det blev en hel del med hem...bla en jätte ampel med fuchia ska ta mer bilder på det köpte när allt e på plats tongue.gif tongue.gif
malin72
sitter och funderar över blomma nr 2 om det ska ha sol eller halvskugga sitter nu på ett soligt ställe med ser lite tagen ut svårt när man ej kan söka på den sad.gif unsure.gif
Gåsis
Jag har ingen och vet inte hur den vill växa, men tolvgudablomma heter Dodecatheon meadia.

/Åsa
malin72
ok tack!!! smile.gif smile.gif
malin72
tur att jag fick namnet för den ska stå i hel till halv skugga rolleyes.gif så det blir att plantera ner den i den nya skuggrabatten wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon