Elin80
Ska sätta lite dill, persilja, sockerärt m.m och läser då på fröpåsen att det ska vara ca 40 cm mellan plantorna. Men måste det verkligen vara så långt mellan dem? Jag har ju bara balkong och tänkte så dem i balkonglådor...Kan jag verkligen bara ha 1-2 plantor i varje låda?!

/Elin
Åsa, mälardalen zon 2
Nej de där råden brukar komma från storodling där man måste ha ett visst avstånd för att maskinerna ska kunna ta sig fram över grönsaksfälten. Ju tätare du sätter dem desto mera noga måste du dock vara med att göda och vattna många plantor äter och dricker mer.
Scout
Jag har odlat sockerärtor, sallad och tomater i balkonglådor. De stod mycket tätare än påsinstruktionen sa. Blir samma i år.

Sockerärtplantorna stod ett par centimeter ifrån varandra, tomaterna fick nog nån decimeter mellan varandra. Det gick jättebra.

Som Åsa sa så dricker de mycket då och måste vattnas mycket oftare än om de står i en egen stor kruka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon