Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Flörra helgen var mig en enorm arbetshelg! Jag satte ju lök&vitlök och drabbades på slutet av extrem platsbrist!
Vad gör man?

Jo man hugger tag i sina pallkragar - massa tidningar åsså 8 säckar (nää inte skitjord) nyinköpt kogödsel - tadaaaaaa - en timme(om man räknar jordinköpet d v s annars mindre är en halvtimme) så var dte nya bäddar att plantera i ;-)
och räddade mig - allt skumt och skojigt i konstighetsväg ifrån Åke T damp ner i backen PUST!

Pallkragen är då verkligen räddaren i nöden!

Hälsar ingrid
Hannele
vad är det för fel på flätade tvättkorgar?? blink.gif
Virgo
dom är väl bra att ha tvätt i? tongue.gif
Ingrid på Västkusten
Äger ingen flätad tvättkor däremot en mazza pallkragar!
Europa-pall yepp yepp yepp

Länge leve Pallkragsklubben!
Lena i Torslanda
Instämmer helt. Sedan jag blev med pallkragar har odlandet fått helt nya dimentioner. Snabbt, enkelt, snyggt och billigt. Kan det bli bättre!!!
Det hörs väl att jag är självskriven i pallkrageklubben.
Fialotta
Ansöker härmed att få bli medlem i klubben...har just införskaffat 4 st...så nu vet jag inte om jag kan hålla mig till våren, kanske kan kasta ut Tv:n och sätta den där och tjyvstarta med julblommor blink.gif rolleyes.gif wub.gif
Tommy
CITAT (Lena i Torslanda @ 11-11-2002, 10:40)
Snabbt, enkelt, snyggt och billigt.

Snyggt? Gömmer ni pallkragarna bakom något då eller?
Ingrid på Västkusten
Ja snyggt prydligt städat geometriskt i en kansek rufsig trädgård. Jag ahr målat mina pallkragar lila men så har jag lite humor i min trädgård. Hade en gång en Nätpolare som hade en helt formell trädgård - hanses humor var en rabatt i traktordäck - flera på höjden som han hade målat rosa ;-)

Näää - ingen täcker sina pallkragar mig veterligen möjligtvis målar vi dem i nån snygg färg - blått, engelskt rött etc.

Hälsar Ingrid
Betty
... eller kanske grönt, i nån lagom diskret nyans,
så dom inte syns så bra... rolleyes.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Ja, gubben min målade mina i en, som vi tyckte, snygg grön nyans - de blev tyvärr som något slags överskottsmaterial från Försvaret! laugh.gif

Ska nog måla om både dem och mina nytillskott till våren i någon annan, mindre trist, nyans... rolleyes.gif (Det står "SAAB" med stora, svarta bokstäver på dem, och det är ju inte så lajbans...) laugh.gif

Maudan! Om du ska kasta ut TV:n och sätta dina pallkragar inne, så kan du ju matcha dom med inredningen! laugh.gif wub.gif tongue.gif Kram!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon